Skip to main content
Vraag

Whatsapp hackpogingen en verificatie-SMS'jes worden soms onderschept

• September 8, 2026
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo bij deze een dringende vraag.

Mijn whatsapp account word op dit moment al maanden lang geprobeerd te hacken.

Ik ontvang regelmatig meldingen dat toestel op ander toestel is geregistreerd op ander toestel en ontvang dan ook een verificatie sms van whatsapp.

Dat is zeer vervelend maar in principe gebeurd er niks.

Alleen op dit moment weten ze ook daadwerkelijk de code te onderscheppen en me uit te loggen van mijn toestel. Is ze op dit moment al 5x gelukt en gelukkig uiteindelijk wel weer terug weten te installeren

Heb wel een wachtwoord ingesteld als 2 stapverificatie dus hopelijk komen ze dan niet verder maar is zeer vervelend.

Ik heb al van alles uitgezocht op het internet heb mn voicemail eerst pincode op gezet en nu zelfs uitgeschakeld.

Het enige wat ik nu nog kan vinden is dat sms jes onderschept kunnen worden op een ss7 netwerk.

Wat ik kan vinden is dat whatsapp deze sms jes verstuurd over dit netwerk.

Mijn vraag is klopt dit. 

Gebeurd dit vaker en is er nog iets wat r aan gedaan kan worden. Of moet ik een nieuw nr overwegen wat ik eigenlijk liever niet doe.

Mvg

3 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 8, 2026

Heb je de helpdesk van WhatsApp al geraadpleegd ​@Cherry.5 ?

Ik weet niet wat KPN hier mee te maken heeft 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Het feit dat sms verkeer word onderschept vind ik wel een behoorlijk feit wat best ernstig is en ik graag wil navragen hoe dit kan en of er iets vanuit kpn te doen is.

Verder heb ik nu inmiddels ook nog een forum gevonden waaruit blijkt dat ik dw laatste tijd niet de enige ben waaruit dit gebeurd.

JanD
Wijsgeer
  • September 10, 2026

Het feit dat sms verkeer word onderschept vind ik wel een behoorlijk feit wat best ernstig is en ik graag wil navragen hoe dit kan en of er iets vanuit kpn te doen is.

Verder heb ik nu inmiddels ook nog een forum gevonden waaruit blijkt dat ik dw laatste tijd niet de enige ben waaruit dit gebeurd.

En wat zei de WhatsApp helpdesk ​@Cherry.5 ?