Skip to main content

Ik ben zojuist gebeld op mijn vaste telefoonnummer door iemand die zegt dat hij zojuist door mijn vaste nummer gebeld is. Maar wij hebben niet gebeld. Hoe kan dit ? Wie belt er met mijn nummer?

Hallo @ALvW , even binnen de huiselijke kring navragen.

Als je een V10 of V10a hebt kun je binnen de modem de VOIP-logs zien en kun je een aantal binnenkomende en uitgaande gesprekken zien.

Je kunt ook even op de herhaaltoets van de telefoon klikken dan weet je welk nummer gebeld wordt en in de telefoon zelf even de belhistorie nagaan.

 

 


Dag JanD,

Dank voor je reactie.   

Er is niemand anders dus ik zou deze meneer gebeld moeten hebben en ik heb de hele dag nog niemand gebeld.

Ik hoef dus niet te weten wie mij gebeld heeft, dat kan ik zien, maar ik wil weten hoe het kan dat deze mijnheer door mijn nummer gebeld is terwijl ik niemand gebeld heb.


Hallo @ALvW , om alles uit te sluiten zou ik toch even de diverse logs raadplegen, dan weet je het 100% zeker.


Hoi @ALvW . Welkom op het forum.

Bellen jullie via de experiabox? Of heb je zelf iets aangepast met de SIP gegevens?

In het eerste geval kan er alleen vanaf de experiabox naar buiten gebeld worden en zou er dus fysiek iemand naar die persoon moeten hebben gebeld. In het andere geval wordt het wat complexer en daarom wil ik graag weten of je ooit zelf instellingen hebt gewijzigd. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.