Skip to main content
Beantwoord

€ 7,50 prepaid bonus tegoed wordt niet ontvangen

• July 27, 2025
  • 46 reacties
  • 587 keer bekeken

€ 7,50 prepaid bonus tegoed wordt niet ontvangen. Klantenservice gebeld. KPN winkel geweest. Ze kunnen me allemaal niet helpen. Schijnt een probleem te zijn. Alle uitleg in de forums gedaan. Wat is de oplossing. 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Leon Rongen 

Je hebt daarvoor de KPN prepaid app gebruikt? Zie: https://www.kpn.com/prepaid/app

Een app speciaal voor alle zaken m.b.t. Prepaid. Ook het welkomsttegoed aanvragen.

Als je de Prepaid app opent, ga je naar Instellingen waar je optie Extra tegoed aanvragen vindt.

46 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

​Hoi @Leon Rongen, niemand van KPN die je verder kon helpen of met een oplossing kwam? Dat is wel heel bijzonder en vervelend ook. 

Wat krijg je aan saldo te zien als je een sms bericht: SALDO naar 1266 stuurt?

Voor de KPN moderators hier is het handig dat jouw gegevens in je profiel zijn ingevuld. Dit is alleen voor jou en KPN hier zichtbaar.  

• July 27, 2025

Van waar uit moet ik SMS bericht verzenden ?

• July 27, 2025

Profiel is ingevuld.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

Van waar uit moet ik SMS bericht verzenden ?

Via de sms op je telefoon. Daar maak je een sms met alleen het woord SALDO en dat stuur je naar 1266. Daarop krijg je een sms terug met informatie over jouw beltegoed. 

• July 27, 2025

Ik heb de SMS gekregen. Beltegoed klopt € 1,95. Maar het gaat me Om de € 7,50.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

Ik heb de SMS gekregen. Beltegoed klopt € 1,95. Maar het gaat me Om de € 7,50.

Ik begreep inderdaad dat het om de €7,50 gaat. Soms wordt beltegoed door een instelling onder mobiele netwerk op de telefoon heel snel verbruikt omdat dit aan staat en dan is het beltegoed op voor je er erg in hebt. 

ik neem aan dat hier naar gekeken is in de KPN winkel en bij de helpdesk.

Ik hoop dat jouw vraag hier snel aan de beurt is. 

• July 27, 2025

Het beltegoed van € 7,50 is zeker niet ontvangen en verbruikt. Zover zijn we niet eens kunnen komen. Bij de optie VERSTUUR  komt er een rood balkje met de text: Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

Ik heb ook even bij mijn prepaid gekeken en kwam ook 👉 dit tegen.

Heb je dit al zelf ook gecheckt in de KPN prepaid app? 

Voor iOS en Android

• July 27, 2025

Beste, de optie tarief pakt hij helemaal niet. Hij blijft maar " zoeken ".

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 27, 2025

Beste, de optie tarief pakt hij helemaal niet. Hij blijft maar " zoeken ".

Ach wat een pech 🫣 dat gaat dus ook niet zoals het moet…

• July 27, 2025

Dank voor het .meedenken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2025

Het eenmalige bonus tegoed van € 7,50 kun je uitsluitend checken door *107# te 'bellen'. Je krijgtdan een (on screen) tekstbericht terug met de stand.

Het tegoed wordt alleen aangesproken met bellen en sms'en vanaf het kpn netwerk. 23 cent per minuut dan wel per 160 tekens in een sms. 

• July 27, 2025

Hoi Peter, ook geprobeerd. Het bedrag is niet bijgeschreven.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 27, 2025

Hallo ​@Leon Rongen 

Je hebt daarvoor de KPN prepaid app gebruikt? Zie: https://www.kpn.com/prepaid/app

Een app speciaal voor alle zaken m.b.t. Prepaid. Ook het welkomsttegoed aanvragen.

Als je de Prepaid app opent, ga je naar Instellingen waar je optie Extra tegoed aanvragen vindt.

• July 27, 2025

Klopt allemaal. Op het scherm Extra tegoed loopt het vast. Bij de optie VERSTUUR  komt er een rood balkje met de text: Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Het eenmalige bonus tegoed van € 7,50 kun je uitsluitend checken door *107# te 'bellen'. Je krijgtdan een (on screen) tekstbericht terug met de stand.

Het tegoed wordt alleen aangesproken met bellen en sms'en vanaf het kpn netwerk. 23 cent per minuut dan wel per 160 tekens in een sms. 

1266 is een gratis sms waarbij alle informatie over het beltegoed wordt getoond. Ook extra beltegoed wordt getoond.

De sms wordt naar 1266 verstuurd met in dit geval de commando SALDO en via 1200 wordt de gevraagde info gegeven.   

Deze screenshot is van mijn prepaid toestel. 

• Helper
  • July 28, 2025

Hier exact hetzelfde probleem. Eerst gekoppeld in Mijn KPN en daarna in de prepaid App alle gegevens kunnen invullen maar daarna boven een rode balk en that’s it. Ook de helpdesk weet geen oplossing.  Ik gebruik de prepaid app op een iPhone. Zijn er mensen met een Android die ook dit probleem hebben?

• July 28, 2025

Beste, ik heb android. Hetzelfde probleem. Ze zeggen dat het een storing is. Dan duurt deze wel erg lang, vanaf vrijdag.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 29, 2025

De Prepaid app had de afgelopen dagen meerdere problemen. Vanmiddag rond 16:00u. heeft het team dat verantwoordelijk is voor de prepaid app een update uitgebracht. Hopelijk zijn daarmee ook jullie problemen opgelost.

• Helper
  • July 29, 2025

Er is nog niets veranderd. Dus nog steeds geen welkomsttegoed !!!!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Leon Rongen en ​@BrouwerH. Wat vervelend dat jullie het bonustegoed niet ontvangen. Zoals ​@RBxx hierboven al aangeeft is er een verstoring geweest in de prepaid app. De storing was gisterenmiddag rond 16:00 uur grotendeels verholpen. Hebben jullie daarna (na 16:00 uur) geprobeerd om de aanvraag opnieuw te doen?

• Helper
  • July 30, 2025

Jazeker maar het resultaat blijft hetzelfde (dus nihil). Tegoed normaal opwaarderen gaat wel per direct maar het bijschrijven van de welkomstbonus ho maar. Kan KPN dit niet handmatig bijschrijven?

• July 30, 2025

Ik heb hetzelfde probleem als meneer / mevrouw hier boven. Vanmorgen nog geprobeerd, Het is gewoon niet mogelijk het  bonusbdrag van € 7,50 los te krijgen. Dan maar inderdaad handmatig ( indien mogelijk ). Ook vanmorgen weer min moeten loggen met SMS code.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2025

Bij de optie VERSTUUR  komt er een rood balkje met de text: Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. 

Was dat op het forum of echt in de app, ​@Leon Rongen ?

Want op het forum krijg ik ook heel vaak deze melding en ben ik weer een lap tekst kwijt.

• July 30, 2025

Op de prepaid  app.