Skip to main content
Vraag

Abonnement omzetten naar prepaid met nummerbehoud na emigratie

• July 8, 2026
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik wil mijn abonnement omzetten naar prepaid met nummerbehoud. Ik ben vorig jaar geëmigreerd en heb een abonnement en telefoon in de VS. Maar wil ook mijn Nederlandse nummer behouden voor wanneer we in Nederland zijn, of in het geval dat we naar Nederland zouden terug verhuizen. Als ik het op zoek is dit gewoon mogelijk en zou ik op het emigratie formulier moeten kunnen aangeven dat ik mijn nummer wil behouden. Dit is echter niet het geval, ik krijg alleen de optie het abonnement geheel op te zeggen. Ik betaal nu maandelijks voor een telefoon die ik niet kan gebruiken. Ik kan niet gebeld worden want als ik probeer mijn Amerikaanse nummer in te vullen krijg ik een foutmelding. 

4 reacties

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 8, 2026

Houd wel rekening met het volgende:

Om te voorkomen dat je prepaid 06-nummer vervalt, moet je minimaal één keer per 6 maanden bellen, sms'en, internetten of opwaarderen. Doe je dit niet, dan wordt je nummer tijdelijk geblokkeerd en kun je alleen nog gebeld worden. Daarna heb je nog 3 maanden om je nummer te deblokkeren door je beltegoed op te waarderen. En daarna is het over met je nummer en komt die weer in de uitgifte-pool uit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2026

Houd wel rekening dat bij prepaid jouw beltegoed in principe onbeperkt geldig is. De enige voorwaarde is dat je minimaal één keer per 6 maanden actief gebruik maakt van de simkaart (bellen, sms'en, internetten of opwaarderen).

Als je de aansluiting 6 maanden niet gebruikt, wordt je tegoed bevroren. Je hebt dan nog 90 dagen om op te waarderen om het tegoed en je 06-nummer te behouden. En daarna is het over met je nummer en komt die weet in de uitgifte-pool uit.Ā 

Dat was mijn vraag niet. Ik wil alleen weten hoe ik dit omzet. Het emigratie formulier in de app/website geeft de optie niet om aan te geven dat ik mijn nummer wil behouden. Ik wil weten hoe dit wel opgelost gaat worden aangezien ik nergens (zonder te bellen wat geen optie is) gewoon iemand van de klantenservice kan laten helpen hierbij

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 8, 2026

NietĀ het juiste antwoord, maar wel een 'heads up'. šŸ™‚

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2026

NietĀ het juiste antwoord, maar wel een 'heads up'. šŸ™‚

Daarvoor dank