Skip to main content
Beantwoord

Activering simkaart in het buitenland

  • 2 June 2024
  • 16 reacties
  • 186 keer bekeken

Wij verblijven in het buitenland, maar hebben ons KPN prepaid simkaart vergeten te activeren voor vertrek uit NL. Kan u alsnog activeren?

Kan u laten weten als gelukt is? Alvast dank

Hallo @Haribol, de Prepaid kaart is voor jullie geactiveerd. 


Beste @Jeroen van KPN zou je mijn kaart ook kunnen activeren? Ik heb tegoed en ik kan smssen ontvangen, maar ik kan zelf niet bellen of smssen (en ik wil voorkomen dat ik mijn prepaid 06-nummer verlies). Ik vermoed dat het nog geactiveerd moet worden?


Hallo @Marjo93 

Activeren lijkt me niet nodig als het nummer werkt, je kan sms ontvangen zeg je. Kan je ook gebeld worden? Heb je het tegoed recent (de laatste 6 maanden) gebruikt om zelf te bellen/sms-en?

De prepaid heeft één belangrijke voorwaarde: je moet in een periode van 6 maanden iets van het tegoed gebruiken om het nummer actief te houden.

Na 9 maanden zonder actief verbruik is het helemaal over. Bij 6 maanden wordt eerst uitgaand bellen en sms geblokkeerd en kan je alleen nog gratis nummers bellen en gesprekken en berichten ontvangen. Dan heb je nog 90 dagen om door opwaarderen het nummer te deblokkeren. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna opgeheven. Dat is onherroepelijk.

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?
https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid


@RBxx 

De smsjes die ik kan ontvangen zijn standaard twee-factor-authenticatie smsjes zoals van KPN zelf of Paypal bijv.

”Heb je het tegoed recent (de laatste 6 maanden) gebruikt om zelf te bellen/sms-en?’”

  • ik heb dit prepaid nummer nu 2 maanden. Ik heb nog niet kunnen smssen/bellen ermee. De app zegt dat ik 10 euro tegoed heb, maar smsjes die ik verstuur worden niet verzonden. Bellen lukt ook niet.

”Kan je ook gebeld worden?”

  • ik kan ook niet gebeld worden

Je reageert in een topic “Activering simkaart in het buitenland”. Betekent dat jij nu in het buitenland bent? Is de prepaid simkaart dan voor vertrek geactiveerd in Nederland?


@RBxx ik ben nu in het buitenland ja. Ik had begrepen dat je niet in NL hoeft te activeren als je een abonnement overzet in prepaid. Nu is het dus een raadsel waarom het nummer niet werkt, had ik toch moeten activeren of speelt er iets anders?


OK, dat is een ander geval.
Hoe dat gaat heb ik geen ervaring mee, maar aangezien je sms'jes ontvangt is er wel (iets) geactiveerd. Dan is het wachten totdat @Jeroen van KPN of een andere moderator reageert, die in de systemen kan kijken. Ben je in staat om te bellen (via een andere telefoon)? KPN klantenservice is bereikbaar via +31612001200 (let op: belkosten) op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag tot 17.00 uur. Webcare is ook bereikbaar via Facebook en X


Hallo @Marjo93, als jij jouw forumprofiel van het desbetreffende nummer voorziet, duik ik vervolgens even de technische systemen in. 


@Jeroen van KPN gedaan! Dank :)


Hallo @Marjo93, de aansluiting is actief. De prepaid hoeft in ieder geval niet nog geactiveerd te worden. Het is echter wel zo dat ik geen enkel prepaid tegoed op de kaart zie staan. Om gebeld te kunnen worden met een Prepaid aansluiting in het buitenland, dient er wel saldo te zijn. Er staat wel bonussaldo op, maar voor het buitenland dient er ook regulier prepaid tegoed te zijn. 

Excuses trouwens voor de verlate reactie. 


Goedemiddag,

 

De simkaart van mijn dochter is niet geactiveerd voor het buitenland, ze valt onder mijn KPNID, net als haar broer. We zijn al wel in het buitenland, kan deze geactiveerd worden? Het nummer eindigt op 45.

 

Groeten Joyce


Hallo @JoycevdSteeg 

De Community is niet de beste plek voor dit soort vragen. Hiervoor kun je toch het beste via een direct kanaal met klantenservice contact zoeken. Een reactie van KPN op de community kan meerdere dagen duren.

Telefonisch is KPN hiervoor, ook vanuit het buitenland, bereikbaar op +316 1200 1200. 

Is het niet mogelijk om te bellen, gebruik dan een van de social media kanalen (Facebook X).


Hoi, kunnen jullie mijn simkaart met nummer behoud op afstand activeren. Zit nu in Griekenland en dat lukt hier niet.

 

met vriendelijke groet,

Robert Toren


Gaat het om een Prepaidkaart? @ROBERTToren Als dat het geval is, vul dan jouw forumprofiel in en vermeld het betreffende mobiele nummer. 


Nee gaat om een simkaart met abonnement. 


Hoi @ROBERTToren 

In welke fase van nummerbehoud ben je gekomen?

  1. Heb je de aanvraag nummerbehoud al via een sms JA naar 6688 bevestigd?
  2. Heb je de KPN simkaart al ontvangen en geactiveerd via 
    https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/ ?
  3. Is de overstapdatum al aangebroken?
    Die datum stond in de mail waarin je nummerbehoud werd bevestigd.

Je bewaart de simkaart goed tot de overstapdatum. De overstap vindt plaats tussen 11 en 16 uur op die dag. Dat kan ook in het buitenland. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en vervang dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op.

Zie de opmerking van een KPN moderator in het volgende topic

Tijdens activatie van de verlenging ben ik in het buitenland | KPN Community

Simkaart niet vergeten mee te nemen, dan komt het helemaal goed!


Reageer