Skip to main content
Antwoord

Automatisch opwaarderen, één keer per twee maanden ?

• October 9, 2025
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb een prepaid toestel, wat ik eigenlijk één keer per vijf maanden wil opwaarderen.

het is nl. een ‘auto-telefoon’, die ligt in het dashboard kastje, om de wegenwacht te kunnen bellen,

indien  nodig.  Dus wordt verder nagenoeg nooit gebruikt.

Aangezien automatisch opwaarderen met een dergelijke tussentijd niet kan, vraag ik me af,

als ik nu bij automatisch opwaarderen  per maand   als dag de 31ste invul, wordt er dan  alleen

opgewaardeerd  op de 31ste ?  Dus in feite één keer per twee maanden ?  Dat scheelt in ieder geval

al iets.

Of werkt het niet zo ?   

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Xenomatrix2 ,

Nee, dat werkt niet zo. Dan kiest het systeem een andere dag vlak voor of vlak na de 31-ste.

Overigens: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden. 

Je kun dus ook eens in de zes maanden iemand een sms-je sturen. 

bron: 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hallo ​@Xenomatrix2 ,

Nee, dat werkt niet zo. Dan kiest het systeem een andere dag vlak voor of vlak na de 31-ste.

Overigens: 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden. 

Je kun dus ook eens in de zes maanden iemand een sms-je sturen. 

bron: 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 9, 2025

Hallo ​@Xenomatrix2 ,

…….Je kunt dus ook eens in de zes maanden iemand een sms-je sturen……... 

Dat is ook een optie.

Ik bel altijd het nummer van een  parkeerdienst die niet meer bestaat,  voor dit doel.

Dat SMS’en vind ik veel te veel geklooi met die kleine toetsjes.

Het nummer 020 - 799 0000  heeft als voordeel, dat je niemand stoort ( is een bandje )  en

dat er toch een ‘tik’  van je beltegoed afgaat, dus geldig als ‘gesprek’

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Ik bel altijd het nummer van een  parkeerdienst die niet meer bestaat,  voor dit doel.

Er is wel verbinding nodig!

Überhaupt opwaarderen is met zo'n laag verbruik relatief weer duur.

Stort een 10-tje beltegoed. Vervolgens 1 x per 5 maanden een sms versturen naar een bekende met 06 nummer of naar je vaste telefoon bellen met kort verbinding! Bijvoorbeeld je antwoord apparaat aan de lijn. Of telefoon mee naar binnen, vaste bellen én opnemen. Na paar seconden verbinding weer verbreken. 

Dan kan je 'm voor een 10-tje heel lang geldig houden. Al zou ik er voor (wat langer) contact met bijvoorbeeld anwb wat meer tegoed op zetten. Bellen met prepaid is namelijk € 0,23 per minuut. Dus een 10-tje is maar 4 minuten. 

Geldig houden kan gewoon met versturen sms naar geldig nummer. Eens in de 5 maanden. 

Of een kort belletje. Naar je vaste nummer (antwoordapparaat) of bekende.

Sms of kort belletje beiden € 0,23. Bij bellen betaal je de eerste minuut helemaal. 

Met 'verbruik', steeds binnen 6 maanden, blijft een prepaid ook geldig. Dus 5 maanden is een veilige marge. 

Denk eraan dat de batterij bij 'uit' ook langzaam leeg loopt.