Skip to main content

Op aangeven van kpn mijn oude simkaart (3g) uit veiligheidsredenen vervangen. Via prepaid app overzicht die ik dat er automatische Sms'jes zijn verstuurd naar :

31 97001002007

31 97008101114

en ja, na de 31 11 cijfers. Via Google kan ik niets vinden. Enig idee welke dienst/app dit kan zijn?

Hi @Patje29! Bedankt voor je vraag!

097-nummers zijn bedoeld voor data-abonnementen. Dit zijn abonnementen die alleen gebruikt kunnen worden voor mobiel internet, SMS versturen en ontvangen. Dit soort nummers worden bijvoorbeeld gebruikt in een mobiele wifi router, alarminstallaties, snoepapparaten, navigatiesystemen en liften of slagbomen, maar ook ondergrondse afvalcontainers en ga zo maar door.

Ik weet niet bij welke provider deze 097 nummers geactiveerd staan (ook niet of dat bij ons is :point_right_tone4: privacyregels) èn wij registreren sowieso niet in welke apparatuur een 097 kaart gebruikt wordt…. Ik heb ook even gegoogled: op het 2e nummer vind ik een beoordeling terug: “Xiaomi SIM Activation Service”. Kan dat kloppen, maak jij gebruik van een Xiaomi toestel?


Inderdaad een poco x3 aangeschaft. Nooit eerder meegemaakt met andere Android toestellen Samsung, Nokia, wiko dat een de telefoon de simkaart via SMS ging activeren. Of is dit vanwege de kpn sim switch/vervanging geweest. 


Ik ken dit type toestel niet, dus ik weet niet hoe de fabrikant het activeren van de simkaart geregeld heeft. Ik weet bijvoorbeeld wel bij het activeren van een Dualsim toestel, je per nummer een activatie moet doen. Is dat ook bij jou het geval? Check het anders even bij de fabrikant!