Skip to main content

Ik heb een KPN prepaid simkaart. Ik ben op het moment buiten de EU (Montenegro) en kom erachter dat mensen mij niet kunnen bellen en ik niet kan bellen. Er komt meteen een in gesprek-pieptoon. Als ik in de app kijk, zie ik dat de bundel geldig is in de EU, Zwitserland en Andorra. Ik zie in de app geen mogelijkheden om andere landen te activeren. Kan ik op een of andere manier mijn prepaid beschikbaar maken voor bellen buiten de EU?

Ik heb nog even verder gekeken, en heb wel tegoed (8,64e). Dus dat zou volgens mij wel gewoon moeten werken… en toch doet het dat niet. Help?


Ik zie nu als ik op ‘tegoed’ klik in de app, dat daar ook bij staat: ‘Je tegoed is te gebruiken in de hele EUU, Andorra en Zwitserland’, dus dat lijkt ook niet te werken. Is er een manier om deze prepaid kaart werkend te krijgen buiten de EU of sowieso niet?


8,64 is VEEL TE WEINIG buiten de EU.

Er is buiten EU (eigenlijk EER) een minimum van 10 euro vereist. Beste is zeker een euro of 30 erop te hebben en dan BELTEGOED want de bundels werken niet buiten de landen van de E.E.R. + Zwitserland.

In Montenegro

Bellen 1,28 p/min

Gebeld worden 0,87 p/min

Internet 2,50 per MB (dus beter roaming uitzetten 😉 )

Eerste minuut wordt volledig in rekening gebracht.

Opwaarderen (gebruik tabje beltegoed!)

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm .


Ha Peter, 

Dank voor je antwoord. Ik snap dat je niet echt een gesprek kunt voeren voor dat bedrag, maar ik kan helemaal niets op het moment. Nog geen smsje sturen. Als ik word gebeld, gaat het meteen naar een pieptoon. Het lijkt me dat voor ruim 8 euro de telefoon wel over zou moeten gaan als dat 0,87ct/min is? 


Het lijkt me dat voor ruim 8 euro de telefoon wel over zou moeten gaan als dat 0,87ct/min is? 

Zou je verwachten maar denk het niet. Te weinig tegoed voor tijd van gesprek. 

Gewoon opwaarderen via de kpn site. Als je nummer nog geldig is (want het moet wel regelmatig actief via mobiel netwerk gebruikt worden, alleen via Whatsapp, thuis via wifi, bellen en appjes sturen telt niet).

Als je nog 1244 kunt bellen is je nummer nog geldig. Kan dat niet dan kun je er nu ook niks (meer) mee.

Heb je wel een smartphone. Er is daar geen GSM netwerk.


Heb je wel een smartphone. Er is daar geen GSM netwerk.

Bedoel je dat er in Montenegro alleen maar gebeld kan worden via 4G? 


Heb je wel een smartphone. Er is daar geen GSM netwerk.

Bedoel je dat er in Montenegro alleen maar gebeld kan worden via 4G? 

Ja, dat klopt.


Ah, dat zou het kunnen verklaren, dankjewel!


Overigens is in NL ook kpn nog de enige met GSM. En dat is na maart 2025 ook afgelopen.