Skip to main content
Antwoord

Beltegoed in enkele minuten na opwaarderen verbruikt

• October 16, 2025
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb vanmiddag mijn beltegoed met 10 euro verhoogd omdat ik gebruik moest maken van internet in de bibliotheek om te printen. Toen ik een bestand wilde uploaden op de printer verscheen er een sms dat mijn beltegoed alweer bijna op was. In mijn gebruik kan ik zien dat er maar 70 mb is gebruikt. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit 10 euro aan beltegoed heeft gekost. Is er een mogelijkheid dat ik de 10 euro nog wel weer erop kan krijgen? Alvast bedankt.

Beste antwoord door PeterG

Voor € 10 beltegoed(=verbruikstegoed) heb je slechts 100 MB data. Dat is met een 'bestand’ natuurlijk helemaal niks. Dan is het bestand onder de microscoop nauwelijks te vinden. Het is € 0,10 per MB.

Wat koop je tegenwoordig nou nog voor een tientje?

Prepaid is gewoon heel erg duur met een smartphone bij 4G internet gebruik. Een smartphone 'verdient’ een abonnement. Simyo is dan de 'budget’ provider van KPN.

Zie hier de prepaid tarieven. pdf opent als webpagina.

Door Prepaid bundels aan te schaffen vanuit het verbruikstegoed, ben je ietsie pietsie minder duur uit. 

Dan had je voor dat 10-tje vervolgens weer een 1 GB (1000 MB) bundel kunnen aanschaffen, waarmee je mogelijk wel had gered.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 16, 2025

Zeker ​@Marije2001 ,

Dan gewoon weer opwaarderen met tien euro. 

(Zorg er wel voor dat bv automatische updates uitstaan.)   

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Ik snap dat ik er 10 euro op kan zetten. Ik vraag me alleen af hoe 10 euro aan beltegoed binnen 5 minuten kan verdwijnen met bijna geen mobiel gebruik?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 16, 2025

De kans is groot dat dit saldo is opgegaan aan mobiel internet. BV updates die op de achtergrond draaien en/of bepaalde applicaties die je open hebt staan. Een filmpje via You Tube kost bv veel data. 

Eigenlijk zou je alle apps en openstaande internetsessies eerst moeten afsluiten voordat je op het mobiele netwerk gaat.   

Nog beter is om een WiFi-netwerk te gebruiken. Dan kost het jou niets. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Voor € 10 beltegoed(=verbruikstegoed) heb je slechts 100 MB data. Dat is met een 'bestand’ natuurlijk helemaal niks. Dan is het bestand onder de microscoop nauwelijks te vinden. Het is € 0,10 per MB.

Wat koop je tegenwoordig nou nog voor een tientje?

Prepaid is gewoon heel erg duur met een smartphone bij 4G internet gebruik. Een smartphone 'verdient’ een abonnement. Simyo is dan de 'budget’ provider van KPN.

Zie hier de prepaid tarieven. pdf opent als webpagina.

Door Prepaid bundels aan te schaffen vanuit het verbruikstegoed, ben je ietsie pietsie minder duur uit. 

Dan had je voor dat 10-tje vervolgens weer een 1 GB (1000 MB) bundel kunnen aanschaffen, waarmee je mogelijk wel had gered.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 16, 2025

Prepaid is gewoon heel erg duur met een smartphone bij 4G internet gebruik.

Daarom gebruik ik ook nooit mobiel internet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Bedankt voor de reacties! Ik gebruik beltegoed eigenlijk alleen een enkele keer voor bellen en beltegoed opwaarderen kon nu even makkelijk. Wifi werkte niet dus dit leek een makkelijke oplossing. Als ik deze tarieven had geweten had ik dit natuurlijk niet gedaan. Had expres alle apps al afgesloten voor onnodig verbruik. Toch zou ik meer over moeten hebben dan niks, ik heb maar 70 mb verbruikt. Een bundel was dan wel handiger geweest zoals jullie aanraden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 17, 2025

Hoi ​@Marije2001, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzettend balen van het snelle verbruik. Dank aan de medegebruikers voor hun uitleg en advies en het overzicht van de tarieven en bundels. Een bundel is altijd handiger als het om data gaat. Ik verwacht ook dat dit een groot document was of een groot formaat waardoor het vrij snel is gegaan. Goed in ieder geval om te weten voor een volgende keer!