Skip to main content

Kan je met KPN prepaid op 5G?? 

Nee. Prepaid ondersteunt alleen 4G.

Zie hier

https://www.kpn.com/prepaid.htm


Kan je met KPN prepaid op 5G?? 

Hoi Barry,

Wil je graag een prepaid aansluiting waarmee je wel op het 5G netwerk kan, dan is Vodafone de enige provider die dat aanbied voor hun prepaid klanten.

De overige providers (zoals KPN & Odido) met prepaid, bieden alleen het 4G netwerk aan voor hun prepaid klanten, zoals prepaid van KPN wat @PeterG al schreef in zijn bericht.
Bij KPN prepaid heb je een downloadsnelheid van 25 Mbit/ps op het 4G netwerk.

Voor de meeste prepaid gebruikers is de 4G snelheid meer dan voldoende, maar wil je echt een prepaid met 5G (zonder dat je aan een abonnement vast zit) ondersteuning dan is Vodafone de enige optie.


Oké die snelheid in deze tijden samen meer dan veels te laag bij odido prepaid dan haal ik veel hogere snelheden 

snelheden zie foto 


En waarmee heb je zoveel snelheid bandbreedte nodig op één telefoontje???

Een live stream kijken via de KPN TV app is bijvoorbeeld 6 Mb/s.

Hooguit handig als je het Hotspot gebruikt. En deelt met meerdere apparaten.


Voorbeeld op de camera's thuis te kijken youtube video's in 4k of HD en ik zit meestal in het buitengebied dan blijft er heelemaal niks over. Dus 25 Mbit/ is echt niet meer van deze tijd 


Maar er is ook geen hond die dát met prepaid doet.

Dan ben je kapitalen kwijt. Is veel duurder per MB dan abonnement.

NB Youtube 4k = 20 Mb/s. Netflix 4k = 15 Mb/s. Kan dus makkelijk. Maar wel enorm prijzig via prepaid.

Youtube HD = 5 Mb/s; Netflix dito

8 Mb = 10 cent


Je kan een prepaid internet bundels kopen van bij voorbeeld 2 of 4 GB van odido het valt te doen maar met die lage internetsnelheid van 4G KPN is het Een grote  ergernis van het buffere en laden van website zijn video's helemaal in buitengebied en uiteraard constant video's kijken doe ik uiteraard gewoon thuis op wi-fi  maar die van 25 Mbit 's is echt niet meer van deze tijd en bij odido als je daar onbeperkt internet lengt met prepaid voor een weekend of een paar dagen dan behoud je dezelfde snelheid maar bij KPN Ga je zelfs naar 28 kbts ofzo  https://www.odido.nl/mobiel/prepaid/bundels


Tja, maar prepaid heeft gewoon “beperkingen”. Er zal bij Odido ook wel weer een addertje zitten.

Waarom geen abonnement? Dan ben je ongeacht provider echt veel voordeliger uit.

Want wat kost een bundel bij Odido? Met die 4 GB kan je nog niet eens een complete speelfilm in HD kijken via Netflix bijvoorbeeld. Of misschien net. Duur filmpje dan.


Ik kan door persoonlijke omstandigheden geen abonnement nemen anders had ik dat al lang gedaan 


Dan zou ik zeker adviseren om buiten de deur geen video's te streamen. Anders wordt het alleen maar veel duurder nog dan een abonnement.

1 HD film bij Netflix met de Odido 4 GB bundel komt dan op zo'n € 18,-- !


Oké die snelheid in deze tijden samen meer dan veels te laag bij odido prepaid dan haal ik veel hogere snelheden 

snelheden zie foto 

 

Hoi @barry.vdbosch 

Dit zijn inderdaad de download snelheden die je krijgt bij Odido Prepaid, maar is nog steeds wel het standaard 4G, dus géén 4G+ voor de duidelijkheid.

Uiteraard, en daar ben ik het ook volledig met je eens, is dit 3x sneller dan de downloadsnelheid die KPN aanbied op hun prepaid aansluiting.


Maar er is ook geen hond die dát met prepaid doet.

Dan ben je kapitalen kwijt. Is veel duurder per MB dan abonnement.

NB Youtube 4k = 20 Mb/s. Netflix 4k = 15 Mb/s. Kan dus makkelijk. Maar wel enorm prijzig via prepaid.

Youtube HD = 5 Mb/s; Netflix dito

8 Mb = 10 cent

Hoi @PeterG 

Ik ben het hierin ook zeker met je eens!
Eigenlijk is prepaid bedoelt voor personen die af en toe een telefoongesprek voeren, en af en toe wat willen opzoeken op het internet (hier vallen ook het gebruik van nieuws en weer apps onder).

Voor deze activiteiten is een een downloadsnelheid van 25 Mbit/ps meer dan voldoende, alwaar jij ook een paar goede voorbeelden voor gaf.

Wil je meer, dan is een sim-only vaak beter en ook goedkoper.
Maar @barry.vdbosch gaf aan dat hij wegens privacy redenen geen sim-only kan aanschaffen, waarmee ik hem ook begrijp dat hij dan het maximale uit zijn prepaid aansluiting wilt halen.


@barry.vdbosch

Vodafone Prepaid wint het dik van Odido Prepaid!

Met Vodafone Prepaid 5G kun je een theoretische downloadsnelheid halen van 1 GBit/ps, met een gemiddelde downloadsnelheid van 350 Mbit/ps.

Vodafone heeft blijkbaar alles gelijk getrokken, en maakt dus geen verschil meer tussen een abonnement of een prepaid aansluiting.
Daarnaast biedt Vodafone ook 1 week unlimited data aan voor prepaid.

Dus als je echt het maximale uit je prepaid wilt halen, met meer opties die richting een abonnement gaan, dan zou ik je zeker Vodafone Prepaid aanraden.

Ik verwacht niet dat KPN op termijn iets gaat veranderden aan de opties van hun prepaid aansluiting, omdat prepaid voor een provider niet echt interssant is, maar het wel aanbieden voor de personen die dat wel graag willen of geen abonnement kunnen afsluiten.
Ook bij Odido (voorheen T-Mobile) zijn er de laatste jaren geen of weinig veranderingen op het gebied van prepaid.


Dus

KPN Prepaid: 4G tot 25 Mb/s

Odido Prepaid: 4G tot 100 Mb/s

Vodafone Prepaid: 5G >100 Mb/s

Kosten per MB, minuut, sms vrijwel gelijk. Resp 0,10, 0,20, 0,15 (per 160 tekens, max 800 tekens)


Dus

KPN Prepaid: 4G tot 25 Mb/s

Odido Prepaid: 4G tot 100 Mb/s

Vodafone Prepaid: 5G >100 Mb/s

Kosten per MB, minuut, sms vrijwel gelijk. Resp 0,10, 0,20, 0,15 (per 160 tekens, max 800 tekens)

Hoi @PeterG 

Waar haal je de informatie vandaan, dat Vodafone bij Prepaid een downloadsnelheid heeft van 100 Mbit/ps op het 5G netwerk?
Ik heb dat nergens kunnen terug vinden, alleen de snelheden die ik hierboven al heb aangegeven.

Het kan namelijk zijn, dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar dan wil ik wel graag weten waar je het hebt gevonden.


Er staat groter dan > .


Er staat groter dan > .

@PeterG 

Hoi Peter,

Oké, helder en duidelijk!
Bedankt voor je feedback terug.