Skip to main content

Hallo, Ik heb een beetje een gecompliceerde vraag waar ik zelf niet uit kom. Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb op dit moment een nederlandse prepaid simkaart (van lebara) die niet werkt in de Verenigde Staten, daarom wil ik graag een nieuwe simkaart en met mijn voorkeur gaat uit naar kpn. Ik zou alleen graag mijn nummer behouden en ga ervan uit dat kpn geen fysieke simkaarten naar de VS opstuurt. Is het mogelijk om bij kpn een e-sim met een prepaid én nummerbehoud aan te vragen, en zo ja, hoe doe ik dat? Alvast bedankt!

Hallo @Annevdh ,

Heel kort :

Kan ik e-sim ook met prepaid gebruiken?

Nee, dit kan niet.

bron is de kennisbank: 

 


Bedankt! En stel dat ik een abonnement neem, kan ik dan wel van een fysieke simkaart van een andere aanbieder (lebara) het overzetten naar een esim van kpn?


Ja, bij een abonnement kun je wel e-sim gebruiken met nummerbehoud: 

 

bron : 

Nieuw abonnement met e-sim besteld?

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.

 

Veel meer informatie over e-sim bij KPN staat in het al eerder aangehaalde topic:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dmobiel%2D139/e%2Dsim%2Dbij%2Dkpn%2D594670?tid=594670

 


Bedankt! En stel dat ik een abonnement neem, kan ik dan wel van een fysieke simkaart van een andere aanbieder (lebara) het overzetten naar een esim van kpn?

Je kan met nummerbehoud overstappen naar kpn inderdaad. Voor e-sim dus wel een abonnement.

Dat dat nummer nu via een simkaart loopt maakt voor e-sim bij kpn niet uit.

By the way: ben je vaak in de Verenigde Staten? 

Odido heeft in de duurdere abonnementen Unlimited Plus en Premium de V.S. in de bundel. Dat lijkt me dan handiger. Dat kunnen zij doen omdat het moederbedrijf T-mobile daar ook actief is.