Skip to main content
Antwoord

Bij verbruik zie ik mijn telefoonnummer met 3165300 ervoor, wat is dit?

• November 11, 2025
  • 1 reactie
  • 86 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Geachte Community,

Een vraag uit nieuwsgierigheid: in mijn verbruikslijstje zie ik om de zoveel tijd een vermelding van mijn eigen telefoonnummer met een 3165300 nummer ervoor die voor 0,00 euro contact maakt. Wat betekent dit eigenlijk precies of wat gebeurt hier eigenlijk?

Alvast dank voor reactie en met vriendelijke groet,

Aad 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@AadDijksman. Goede vraag! Ik moest het eerlijk gezegd zelf ook even opzoeken. Dat nummer dat je ziet, is een intern technisch nummer. KPN (en andere telecomproviders) gebruiken dit om hun systemen goed te laten werken. Het helpt bijvoorbeeld bij het bijhouden van je verbruik en het registreren van kosten binnen het netwerk.

Er gebeurt dus verder niks bijzonders, en je betaalt hier niet extra voor. Het staat alleen in het overzicht om alles netjes te kunnen verwerken.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2025

Hoi ​@AadDijksman. Goede vraag! Ik moest het eerlijk gezegd zelf ook even opzoeken. Dat nummer dat je ziet, is een intern technisch nummer. KPN (en andere telecomproviders) gebruiken dit om hun systemen goed te laten werken. Het helpt bijvoorbeeld bij het bijhouden van je verbruik en het registreren van kosten binnen het netwerk.

Er gebeurt dus verder niks bijzonders, en je betaalt hier niet extra voor. Het staat alleen in het overzicht om alles netjes te kunnen verwerken.