Skip to main content
Vraag

Databundel ineens op en geen herinneringen over bundel gekregen

• May 26, 2026
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

2 maand geleden bij kpn een datapakker bundel besteld van 10GB voor 4.5 euro extra in de maand.. omdat ik soms net niet genoeg mb’s over had in de maand. Nu had ik vorige maand al dat deze bundel ineens op was zonder dat ik daar bericht van kreeg. 

normaal gesproken krijg ik bericht bij 50%, 75% en 100% maar nu kreeg ik bij 50% een bericht en een paar dagen later ineens bij 100% .. terwijl ik via instellingen in mijn iphone precies kan volgen hoeveel GB ik verbruik in de maand, want ik zet m elke maand weer op 0. 

volgens instellingen had ik 13 gb verbruikt en via kpn app had ik 25 gb verbruikt.. Ik dacht eerst kan toeval wezen misschien, maar nu gebeurde het deze maand weer.. gister had ik 14 gb verbuikt volgens kpn app, volgende dag krijg ik ineens bericht dat ik 100% verbruikt heb van mijn 31 gb, terwijl ik volgens instellingen weer maar 14 gb heb verbruikt.. 

nu heb ik kpn gebeld en zij zeggen dat ik waarschijnlijk iets open heb laten staan, maar dat geloof ik niet, want ik heb hier normaal gesproken nooit last van, alleen sinds ik die datapakker bundel heb. Ik ben al lang klant bij KPN, maar een coulance zat er niet in, dus ik ben vanaf volgende maand geen klant meer. 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 26, 2026

Beste ​@Jelleh98 op app-niveau kun je precies zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Gelukkig kost het buiten de bundel gaan geen geld, alleen een verlaging van de snelheid.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 26, 2026

Beste Jan, ik kan niet in de KPN vinden waar ik mijn verbruikte data kan zien. Alleen bij instellingen vanaf mijn iphone, in deze instellingen staat dat ik vanaf 11 mei 13GB verbruikt heb, terwijl in mijnkpn app staat dat ik 31 GB verbruikt heb vanaf 11 mei.. dus hier gaat iets niet helemaal goed lijkt mij. 

het kost inderdaad niks als je eroverheen gaat, maar ik moet het nu 15 dagen zonder bundel doen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 26, 2026

Beste Jan, ik kan niet in de KPN vinden waar ik mijn verbruikte data kan zien. Alleen bij instellingen vanaf mijn iphone, in deze instellingen staat dat ik vanaf 11 mei 13GB verbruikt heb, terwijl in mijnkpn app staat dat ik 31 GB verbruikt heb vanaf 11 mei.. dus hier gaat iets niet helemaal goed lijkt mij. 

het kost inderdaad niks als je eroverheen gaat, maar ik moet het nu 15 dagen zonder bundel doen.

De meting van KPN is leidend en hoeft niet synchroon te lopen met de meting van je telefoon.

Maar je moet volgens mij op app-niveau wel kunnen zien welke app onevenredig veel data verbruikt heeft en daar maatregelen op nemen.

Verder kan een update veel data kosten.

Je kunt ook gewoon een bundel bijkopen om die 15 dagen te overbruggen.

@Jelleh98