Skip to main content
Beantwoord

Datagebruik staat uit op mijn telefoon, toch een keer in de zoveel tijd hoog verbruik

  • 29 May 2024
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Prepaid Smartphone. Eens in de zoveel tijd verhoog ik het beltegoed met € 20.

En toch komt het soms voor dat ik zomaar weer een te hoog bedrag kwijt ben.

Ik vermoed dat dit te mogelijk te maken heeft met een internetverbinding zonder WiFi. ik kan niets anders bedenken. Ik meen al wel eens gelezen te hebben dat je dan iets moet wijzigen in het ‘Gegevensverbruik'. Kan dat?

Gegevensbesparing staat bij mij op ‘aan’.

Mobiele gegevens staat ‘uit’.

Apps alleen met mobiele gegevens staat op ‘uit’. (maar dat is omdat Mobiele gegevens ook op ‘uit’ staat).

Wat moet er ingesteld staan bij ‘Mobiele netwerken? Bij mij is Bellen via 4G SIM1 ‘ingeschakeld’. 

 

Hopelijk kunnen jullie ietsd met deze informatie en hebben jullie tips.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

 

 

 

 

 

Hallo @Vlearmoes ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet die dan uit. 
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 
 

En wellicht kun je in het menu AppStore/Playstore ook de optie automatische downloads uitzetten. Dan wordt een update alleen uitgevoerd als het jou uitkomt. 
 

Je kunt natuurlijk er ook voor kiezen om de optie Mobiel netwerk helemaal uit te zetten. Dan zou je nooit mobiele data kunnen verbruiken. 


Hallo @Vlearmoes ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet die dan uit. 
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 
 

En wellicht kun je in het menu AppStore/Playstore ook de optie automatische downloads uitzetten. Dan wordt een update alleen uitgevoerd als het jou uitkomt. 
 

Je kunt natuurlijk er ook voor kiezen om de optie Mobiel netwerk helemaal uit te zetten. Dan zou je nooit mobiele data kunnen verbruiken. 

Noordzee bedankt voor jouw reactie 😀


Reageer