Skip to main content
Antwoord

Fysieke simkaart overzetten naar e-sim

• July 9, 2025
  • 3 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik wil graag gedurende een maand mijn prepaid sim gebruiken als e-sim en dan een andere simkaart gebruiken met een ander telefoonnr. Is dit mogelijk en zo ja hoe doe ik dat? Mijn telefoon is Apple SE (2eĀ generatie) geschikt voor E-sim

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@EknivfĀ 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, het is niet mogelijk om op een KPN prepaid aansluiting een eSIMĀ te koppelen.
Je kunt bij KPN alleenĀ met een mobiel abonnement voor een eSIMĀ kiezen, en dus niet bij prepaid.
Wanneer dat eventueel wel mogelijk wordt, is nu nog niets over bekend.

Wil je graag een eSIMĀ voor je prepaid, dan zou je kunnen overwegen om met je prepaid over te stappen naar prepaid van Simyo (ook onderdeel van KPN B.V.) die wel de eSIMĀ ondersteund voor prepaid.
Lees hier alles over door te klikken op de volgende link:Ā eSIM bij Simyo
Een overstap met nummerbehoud van KPN prepaid naar Simyo prepaid is vaak binnen enkele werkdagen geregeld.

Maar bij KPN is het (nog) niet mogelijk om een eSIM te activeren op een prepaid aansluiting.

Ā 

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@EknivfĀ 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, het is niet mogelijk om op een KPN prepaid aansluiting een eSIMĀ te koppelen.
Je kunt bij KPN alleenĀ met een mobiel abonnement voor een eSIMĀ kiezen, en dus niet bij prepaid.
Wanneer dat eventueel wel mogelijk wordt, is nu nog niets over bekend.

Wil je graag een eSIMĀ voor je prepaid, dan zou je kunnen overwegen om met je prepaid over te stappen naar prepaid van Simyo (ook onderdeel van KPN B.V.) die wel de eSIMĀ ondersteund voor prepaid.
Lees hier alles over door te klikken op de volgende link:Ā eSIM bij Simyo
Een overstap met nummerbehoud van KPN prepaid naar Simyo prepaid is vaak binnen enkele werkdagen geregeld.

Maar bij KPN is het (nog) niet mogelijk om een eSIM te activeren op een prepaid aansluiting.

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 12, 2025

Michel, dank voor je reactie ik had wat problemen met inloggen op de kpnsite, ww problemen, maar die zijn ondertussen opgelost.

wel jammer dat KPN deze mogelijkheid niet biedt, ik kan gebruik maken van je suggestie om naar Simyo over te stappen maar voorlopig houd ik dat maar even in beraad.

in elk geval nogmaals bedankt voor je reactie

E.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@EknivfĀ 

Ik heb je graag geholpen.

En waarom KPN nog gƩƩn eSIM aanbiedt bij Prepaid is niet te zeggen, ook niet per wanneer dat wel eventueel gaat gebeuren.

Simyo is daarbij een stap verder wat betreft prepaid met eSIM.