Skip to main content
Vraag

Geen sms en oproepen op KPN prepaid in buitenland (India)

• April 26, 2026
  • 3 reacties
  • 21 keer bekeken

Ik ontvang geen smsjes meer op mijn prepaid. als iemand mij belt gaat hij naar de voicemail en ontvang ik het belletje niet. Tot 10 april ontving ik wel smsjes. Zojuist mijn beltegoed opgewaardeerd. Ik zit momenteel in India en moet een sms ontvangen voor btw aangifte. Smsc staat goed, herstarten doet niks, sim kaart van sim 2 naar sim1 (dual sim telefoon) loste het probleem ook niet op. Koppelen aan mijn kpn werkt niet, want ik ontvang de koppel sms niet. Wat kan ik doen?

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2026

Goedemorgen ​@Iepe , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Flink balen dat je geen sms'jes meer kunt ontvangen en dat wanneer iemand jou belt, hij meteen naar voicemail gaat. Maar goed dat je daar via deze weg melding van maakt. Het eerste wat ik in dit geval zou proberen, is om handmatig een ander netwerk te kiezen. In India kun je dan het beste kiezen voor Airtel, Vodafone India of Jio (al schijnt dit soms wel minder goed te werken met een buitenlandse simkaart). En probeer ook eens te verbinden via 2G of 3G, dat kan ook echt nog een groot verschil maken, zeker in India. Kun je zelf trouwens nog wel sms'jes versturen of iemand bellen?

Vul voor de zekerheid ook even je profiel in (en geeft hier even een seintje zodra je dat hebt gedaan) zodat ik ook meteen kan checken of alle instellingen aan onze kant goed staan (daar ga ik wel vanuit maar ik wil ook meteen zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten). 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Dag Jan, gister ook even met de klantenservice gebeld. Na het aanpassen van de provider van Jio naar Airtel was het probleem opgelost.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2026

Dat is heel erg fijn om te lezen ​@Iepe ,mooi dat alles weer werkt en super dat je dit hier ook nog eventjes hebt willen laten weten!
Voor nu nog een goede tijd toegewenst in India en mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het dan ook vooral weer weten 💪🏻