Skip to main content
Antwoord

Hoe controleer ik prepaid beltegoed via ander gsm toestel?

• August 8, 2025
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Prepaid kaart bel tegoed opvragen in 1 blackbox met een ander GSM toestel, in de app krijg je een code maar daar kan ik niet bij komen om dat uit te lezen tot voor kort kon dat wel!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Johan 123. Welkom op de KPN Community! We hadden even een storing dat je bij elke keer de Prepaid app opstarten je opnieuw een verificatiecode kreeg, maar die is nu weer voorbij. Het kan zijn dat je nog een laatste keer moet verifiëren als dat nog niet gelukt is de afgelopen dagen, maar daarna hoeft dat niet meer. Voor de Prepaid app is geen multifactor authenticatie (MFA) ingesteld. Ook kun je het Prepaid nummer toevoegen aan een MijnKPN-account (na een eenmalige SMS verificatie) en dan kun je wel het bundeltegoed inzien. Verdere acties dien je uit te voeren via de Prepaid app. 

Dan hoef je misschien toch niet over te stappen naar een andere provider. 

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

Ik denk dat het alleen kan als je op dat andere toestel de prepaid app download. En dan koppelt met dat prepaid nummer. Daarop komt wel eenmalig een sms met code om te koppelen. 

Via m'n laptop kan ik bijvoorbeeld m'n tegoed van de Lebara prepaid inzien. Dat is dan ook niet via het toestel zelf. 

Zal bij kpn prepaid dan toch ook moeten kunnen lijkt mij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 9, 2025

Heb de app natuurlijk, maar sinds kort vraagt de app altijd om de SMS code die  naar de simkaart in de blackbox  is gestuurd, heb geprobeerd deze op te slaan in de app maar krijg het niet voor elkaar terwijl het de eerste paar maanden wel toegankelijk was en ik het beltegoed en de opwaardeer eind datum kon zien!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 9, 2025

Is daar de optie "onthoud dit apparaat" niet?

Zoals wel bij KPN ID het geval is.

Dan hoef je maar 1 x de code te bevestigen. 

Nou begrijp ik dit

app krijg je een code maar daar kan ik niet bij komen om dat uit te lezen tot voor kort kon dat wel!

Je kon eerst die code wel uitlezen?

Een prepaid blijft geldig als er steeds binnen 6 maanden verbruik is. Dus bellen met verbinding, sms versturen dan wel internet via 4G.

Ook opwaarderen verlengt met 6 maanden. 

Wat is trouwens een blackbox?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 9, 2025

deze blackbox is een modem en zit op onze boot, die is voor de beveiliging en geeft de status aan van de accu's temp en de GPS ligging  van de boot, en geeft die meldingen door, zodat ik als er meldingen zijn er op kan reageren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 9, 2025

Iedere keer dat ie dat doorgeeft wordt de geldigheid dus weer verlengt met 6 maanden. 

Blijft het in de gaten houden van het tegoed. Dat is nu dus onmogelijk geworden door de ingevoerde sms 2fa verificatie. 

Enige wat ik zou denken nu is elk half jaar een tientje storten. 

Verder zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen om er een andere provider voor te gebruiken. Lebara heeft dat niet. Daar kan ik op de laptop zo inloggen en m'n tegoed zien. Terwijl het toestelletje nu zelfs uit staat.

Op zich maakt provider en zeker telefoonnummer niet uit natuurlijk. Dus gedoe met nummerbehoud heb je dan ook niet. Lebara kaartje kopen. Account registeren, je krijgt dan wel éénmalig een verificatie met sms dus eerst in een telefoon.

Daarna kan ie in je blackbox.

Tegoed controleren én af en toe opwaarderen kan gewoon via je laptop. En/of de Lebara app op je mobiel.

• August 9, 2025

Lebara kaartje kopen. 

:-)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 9, 2025

Precies dat, ​@KeesYagi 😀

Het blijft overigens wel het KPN mobiele Netwerk. 😁.

Had ook naar Simyo (prepaid dan) kunnen verwijzen. Maar daar ken ik het niet, Lebara wel. Simyo is een dochter van KPN.

• August 9, 2025

Wij hebben hier allemaal simyo.
Dat werkt goed, wel wat merkwaardigheden meegemaakt in het buitenland maar ik heb geen vergelijk dus ik weet niet hoe dat bij een andere aanbieder was geweest.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 9, 2025

Heb je wel de plafond bescherming aan staan op de Simyo abonnementen, ​@KeesYagi ?

Want bij wat meer verbruik verval je anders automatisch in het hoge buiten-bundel verbruik à € 0,15 per MB. 

Zie ook mijn artikel

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2025/05/30/makkelijk-extra-hoge-kosten-te-maken-bij-simyo/

En Johan 123. Weet je al of je voor Lebara gaat? Nu KPN prepaid niet meer zo bij je gebruiksvorm past?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@Johan 123. Welkom op de KPN Community! We hadden even een storing dat je bij elke keer de Prepaid app opstarten je opnieuw een verificatiecode kreeg, maar die is nu weer voorbij. Het kan zijn dat je nog een laatste keer moet verifiëren als dat nog niet gelukt is de afgelopen dagen, maar daarna hoeft dat niet meer. Voor de Prepaid app is geen multifactor authenticatie (MFA) ingesteld. Ook kun je het Prepaid nummer toevoegen aan een MijnKPN-account (na een eenmalige SMS verificatie) en dan kun je wel het bundeltegoed inzien. Verdere acties dien je uit te voeren via de Prepaid app. 

Dan hoef je misschien toch niet over te stappen naar een andere provider.