Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik mijn simkaart in het buitenland activeren?

• August 25, 2025
  • 11 reacties
  • 225 keer bekeken

Goededag moderators,

Zou u mijn simkaart kunnen activeren. Ik zit in het buitenland en ik heb hulp nodig van moderator om dit te doen.

​​​​Alvast super bedankt

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@StathisGR 

Helaas kunnen de KPN moderators sinds (heel) kort geen prepaid activatie meer doen.
Ze verwijzen de klanten die in het buitenland zitten nu door naar KPN Webcare op Facebook en X

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk, ook niet via webcare.

11 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 25, 2025

Hallo ​@Maxmuster 

De prepaid simkaart kan jij alleen activeren als je direct met het KPN netwerk verbonden bent, in Nederland dus. Een KPN moderator kan dit inderdaad wel op afstand doen.

Zet dan jouw gegevens met het 06-nummer en het simkaartnummer in jouw Community profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Daar is het alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Geef hier een bericht als je dat gedaan hebt, dan stuur ik een seintje naar de moderators.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 26, 2025

Hallo ​@Maxmuster 

De prepaid simkaart kan jij alleen activeren als je direct met het KPN netwerk verbonden bent, in Nederland dus. Een KPN moderator kan dit inderdaad wel op afstand doen.

Zet dan jouw gegevens met het 06-nummer en het simkaartnummer in jouw Community profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Daar is het alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Geef hier een bericht als je dat gedaan hebt, dan stuur ik een seintje naar de moderators.

Hallo RBxx

Ik heb het 06-nummer en simkaarnummer van de plasic kaart bij Persoonlijke opmerkingen gezet

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 26, 2025

Da’s mooi ​@Maxmuster  Ik heb de moderators een seintje gegeven.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@Maxmuster, het is bij deze geactiveerd. Dankjewel RBxx vor je hulp! 

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Hallo RBxx

Ik heb het 06-nummer en simkaarnummer van de plasic kaart bij Persoonlijke opmerkingen gezet

Dankjewel

Stefan

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 15, 2025

Ik heb de moderators weer een seintje gegeven ​@StefanBY .

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 15, 2025

Hoi ​@StefanBY 
Seintje terug van moderator: Het wordt morgenochtend rond 08.00u meteen opgepakt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@StefanBY, het heeft even iets langer geduurd maar hij is geactiveerd. Hij zou het inmiddels moeten doen.

• Nieuwkomer
  • October 5, 2025

Hoi KPN moderators,

Ik heb mijn gegevens met het 06-nummer en het simkaartnummer in mijn Community profiel ingevuld.  Ik zit in het buitenland, kunt u graag mijn prepaid simkaart activeren?

Alvast bedankt :-)

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hallo ​@StathisGR 

Helaas kunnen de KPN moderators sinds (heel) kort geen prepaid activatie meer doen.
Ze verwijzen de klanten die in het buitenland zitten nu door naar KPN Webcare op Facebook en X

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk, ook niet via webcare.

• Nieuwkomer
  • October 5, 2025

Hallo ​@StathisGR 

Hi RBxx,

Jammer maar bedankt voor de snelle reactie.