Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik PUK-codes aanvragen voor oude simkaarten met oude simkaartnummers?

• July 11, 2026
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik heb twee simkaarten die ik (of misschien iemand anders voor mij) erg lang geleden heb aangeschaft, en waarvan ik de pincodes ben vergeten. Om de PUK-code aan te vragen heb ik blijkbaar het simkaartnummer nodig, maar de enige code die op de simkaarten staat is een 8-cijferige code met drie letters erachter. Ik kan deze codes niet invullen in het formulier, dat een 19-cijferige code verwacht. Overigens weet ik ook de telefoonnummers niet meer waar zij aan gekoppeld zijn.

Hoe kan ik de PUK-codes van deze kaarten vinden? Ik weet vrij zeker dat hier nog tegoed op staat en ik zou ze graag willen gebruiken.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 11, 2026

Hoe lang is "erg lang" ​@Tetie ?

Als KPN prepaid simkaarten 6 maanden niet gebruikt zijn dan worden ze geblokkeerd. Dan zijn er nog 90 dagen om te deblokkeren door er tegoed op bij te kopen.

Als dat niet is gebeurd dan zijn de nummers daarna vervallen, net als het tegoed wat er op stond.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 11, 2026

Tja, dan zijn ze vast vervallen. Ze zijn zeker ouder dan zes maanden. Eerder zes jaar 😅.

Bedankt voor je antwoord.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 11, 2026

Tja, als ze zo oud zijn en je geen pin, puk en telefoonnummer meer weet is het een doodlopende weg.Â