Skip to main content

Op verzoek KPN nieuwe simkaart aangevraagd.Na al wat ik gelezen heb durf ik die niet te activeren.

Ik gebruik een oude klaptelefoon alleen om bereikbaar te zijn omdat we vaste telefoon hebben.Alleen bellen en sms,geen internet(gprs)Als ik de nieuwe simkaart niet activeer verloopt hij,maar ben ik dan ook de werking van mijn simkaart die er nu inzit kwijt?

Deze simkaart en nummer gebruik ik ook voor 2 traps verificatie van verschillende bedrijven dus ik ben niet graag mijn nummer kwijt.

Het betreft trouwens een prepaid nummer.

Graag Uw advies,gr.T van Berne.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Je bent bang dat de nieuwe simkaart niet in je oude toestel werkt neem ik aan? (zoals bij andere voor gekomen is)

Wat je zou kunnen doen is als test een gratis Lebara prepaid simkaart bestellen, als die werkt is de kans erg groot dat je nieuwe KPN simkaart ook werkt.

Overigens zou je ook een nieuwe mobiele telefoon kunnen kopen, zulke modellen heb je nu ook voor rond de 15 euro.

Je nummer ben je dus echt niet kwijt, ook niet als je nieuwe simkaart niet in je huidige toestel werkt, dan zou je altijd nog zelf zo een nieuwe simpele telefoontje kunnen kopen, waarin de simkaart sowieso wel in werkt.


Ik begrijp dat je de nieuwe SIM kaart al heb ontvangen? Dan kun je hem toch gewoon even in het toestel stoppen om te kijken of hij het doet?

Omdat hij niet geactiveerd is krijg je weliswaar geen verbinding met het netwerk maar je kunt dan wel testen of je toestel de nieuwe kaart “herkend”. Als dat zo is kun je hem activeren.

 

 


Ik heb pas een AH prepaid (KPN netwerk) kaartje gekocht en deze werkt in mijn oude Nokia 3110 classic (2007).

Als je een vergelijkbare telefoon hebt zou het dus geen probleem mogen zijn

https://www.gsmarena.com/nokia_3110_classic-1862.php

https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_3110_classic


Kom je van Telfort Prepaid? Er zijn nog geen meldingen dat de oude Nokia 2720 Fold een Telfort simlock heeft.

Je kunt het uittesten door even een simkaartje van iemand anders in je telefoon te doen. Provider maakt niet uit. Doet ie het dan werkt je nieuwe sim ook. Anders niet.

Maar, zoals @Misja20 al terecht opmerkt, je nummer ben je niet kwijt. Dat is verbonden aan je (nieuwe) simkaart. En tevens geeft Misja20 aan dat een GSM-etje al voor zo'n 15 euro te krijgen is. GSM is nog t/m maart 2025 in gebruik bij kpn voor telefonie. Dus kun je dat nog even gebruiken.

Meer toekomstvast is een telefoon voor 4G. Zoals de Nokia 2720 Flip. Deze is te koop bij iedere telefoonwinkel; de vrije verkoopprijs is rond de € 110,00, dat wel. Maar dan ben je wel weer toekomstzeker. 

N.B. de oude GSM versie heet(te) 2720 Fold. De nieuwe 4G versie is dus 2720 Flip.

Om prepaid werkend te houden er wel af en toe (kort) mee bellen met tot stand komen van verbinding! Danwel opwaarderen. 


Berne, Misschien moet ik het duidelijker vragen.Als ik mijn nieuwe simkaart die ik moest aanvragen NIET gebruik,kan ik dan nog gewoon in 2g met de oude simkaart voorruit? Gebruik daar geen internet mee..

Of wordt die simkaart inactief


Je huidige simkaart zal nog een tijdje werken. 

Je moest je kaartje vervangen. Dat betekent dat de oude binnen hooguit enkele maanden vervalt. Als dan de nieuwe niet in gebruik is raak je waarschijnlijk zelfs je aansluiting/nummer kwijt.

Is het nu al kpn dan werkt je nieuwe sim gewoon in je huidige telefoon. 

Kom je van Telfort dan is er een heel klein kansje dat je toestel simlock heeft. Er zijn nog geen meldingen met de Nokia Fold (?).

Een nieuwe GSM heb je al vanaf 15 euro...


Volgens mij zat er op Nokia toestellen geen simlock. Wat mij destijds eens verteld is, is dat Nokia geen simlock op toestellen wilde ivm mogelijke storingen / problemen. Mijn 1e Nokia was een 3110classic en die had idd geen simlock. (Rabomobiel prepaid, 2007)


Beste @berne, welkom! Het klopt allemaal wat hierboven gezegd is. We zijn, voor zover ik weet, voorlopig nog niet van plan om de oude simkaarten inactief te maken. Er komt wel een moment waarop dat gaat gebeuren. Daarom inderdaad het advies om de nieuwe simkaart toch te gaan gebruiken en eventueel een nieuw toestel aan te schaffen. Zoals hierboven gezegd wordt, kan dat al vanaf 15 euro.


Duidelijk verwoord en dat was mijn vraag.Ben er niet zo handig in ben 73 en weet ook niet wat het betekent als je Genoemd bent.

Gebruik voorlopig maar de oude en naar 2g geen probleem omdat ik alleen maar bereikbaar wil zijn tijdens wandelen enz.Geen internet nodig.

Hartelijk dank voor Uw moeite,tvberne   {BERNE}


KPN houdt 2G minstens tot 2025 in de lucht op dat vlak zit je wel goed. 3G gaat echter al eerder stoppen. Vanaf april 2022 kun je niet meer internetten EN bellen via de 3G-netwerk.

 

De nieuwe simkaart komt met betere beveiliging en is ook NFC ready, maar je hebt dan wel nog een nfc telefoon nodig. in de toekomst kan je dan contactloze diensten afnemen en met je telefoon betalen.

 

als je voor een nieuw toestel gaat, neem dan een apple, een goede (SE) refurbished heb je al voor 150 en samen met een apple watch koop je ook rond de 250 heb je ook daarop bellen en al je klantenkaarten en pinpas. maakt je leven zoveel simpeler.


BERNE

Dank jullie allemaal voor jullie berichten en hulp.

Alles is opgelost en de nieuwe simkaart werkt.

Weet niet hoe ik dit op het forum moet afsluiten,maar bij deze.

Iemand van 73 jaar denk ik hoeft geen apple watch en betalen met telefoon zal ik nooit gaan doen.

Gr,Theo


Fijn, Theo! Het is zo afgerond, dus wat ons betreft ook afgesloten 🙂. Daar hoef je zelf niets meer mee te doen!