Skip to main content
Antwoord

Kan geen extra bundel voor Prepaid aanzetten in het buitenland

• June 30, 2025
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo,

Ik verblijf in Australie met een KPN prepaid. Ik wil een Extra Bundel aanzetten, maar ondanks dat ik voldoende tegoed lukt het me niet om te activeren. Ik krijg steeds de melding op mijn SMS “Uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer”

Dank voor de hulp

Beste antwoord door Arjan van KPN

Het blijkt dus toch een fout te zijn op onze website. Deze buitenlandbundels voor buiten de EU hadden niet bij Prepaid tevoorschijn mogen komen. Voor Prepaid zijn er alleen extra bundels beschikbaar voor binnen Nederland en binnen de EU. Mijn excuses voor het ongemak ​@GJRnew. We gaan dit zo snel mogelijk aanpassen op onze website en verder kun je misschien het beste mijn advies volgen in mijn vorige bericht. 

Als je toch gebruik wilt maken van bellen, sms en internet in Australië, dan kan dat. Dan geldt het tarief wat je kunt vinden op https://www.kpn.com/prepaid/buitenland. De tarieven kloppen wel. 

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@GJRnew 

Welkom op de community van KPN.

Er zijn onlangs nieuwe buitenlandbundels voor buiten de EU geïntroduceerd bij KPN, met een nieuwe code die je kunt sms’en om de bundel te activeren.
Ook kun je deze buitenland bundels activeren in de prepaid app van KPN.

Hieronder staan de actuele buitenlandbundels voor prepaid gebruik in Australië, met daarbij de zin (die ik in het overzicht heb onderstreept) die je moet sms’en naar 1266 vanaf je prepaid nummer.

Let er wel op dat je minimaal het bedrag aan tegoed op je prepaid kaart hebt staan, om één van deze buitenlandbundels te kunnen activeren.
Zo niet, waardeer dan eerst even op.

Extra Bundel aanzetten

100 MB/Min/SMS

SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266

€ 9,99

2000 MB/Min/SMS

SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266

€ 29,99

2000 MB

VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

€ 19,99

Tarieven

Hieronder staan de kosten voor gebruik in Australië.
De tarieven op deze pagina zijn inclusief btw

Data verbruik € 2,50 per MB
Bellen naar dit land € 0,30 per minuut
Bellen vanuit dit land € 1,- per minuut
Oproepen ontvangen binnen dit land € 0,50 per minuut
Ontvangen van SMS gratis
Verzenden van SMS € 0,30 per sms

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Hallo Michel,

Dank voor de hulp, maar ondanks mijn beltegoed (ruim voldoende) kan ik het 100-pakket niet bestellen. Ik blijf een SMS krijgen “Uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer". Enig idee wat het is?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@GJRnew 

Vervelend dat het niet werkt via de SMS.
Heb je het al een keer geprobeerd vanuit de KPN Prepaid App?

Anders zou je even de klantenservice van KPN kunnen bellen, om daar even na te vragen waarom je met jouw prepaid aansluiting geen buitenlandbundel kunt activeren.
Vanuit Australië bel je het volgende telefoonnummer: +31612001200
Het bellen naar dit nummer kost je wel 1,- euro per minuut, hou daar dus rekening mee!!

Je kunt ook een terugbel afspraak maken, dan wordt je op een geschikt tijdstip (Nederlandse tijd) teruggebeld door een medewerker van KPN.
Klik voor het maken van een terugbel afspraak op de volgende link: Terugbel afspraak maken
(Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

Gebeld worden kost je 50 eurocent per minuut, dus de helft goedkoper als je zelf zou bellen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@GJRnew. Welkom op de KPN Community! De Community is een handig medium om met ons en andere Communityleden te communiceren als je aan de andere kant van de wereld zit (met bijbehorend tijdsverschil), maar het kan soms even duren voordat je een reactie hebt.

In principe heeft ​@Michel.uit.Arnhem je alle informatie verstrekt die je nodig hebt bij het activeren, maar ik begrijp van je dat het niet lukt via de SMS. Ik weet ook niet precies wat daar fout gaat. Heb je het al kunnen proberen via de KPN Prepaid app? 

Ik wil ook wel even voor je kijken of ik het kan activeren, maar dat wordt op zijn vroegst donderdag. Als je die tijd hebt, vul dan je profiel is met minimaal je 06-nummer en zet onder persoonlijke opmerkingen ook je simkaartnummer. Wil je toch eerder hulp, dan kun je ook via X of Facebook ons bereiken en natuurlijk via de telefoon. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Is het nummer nog geldig?

Kun je nog bellen. Bijvoorbeeld naar iemdie naast je zit. Of stuur een 'test' sms.

De informatie van ​@Michel.uit.Arnhem klopt namelijk wel.

https://www.kpn.com/prepaid/buitenland

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Hallo ​@Arjan van KPN. Dank voor de hulp zo ver. Ik heb ook gekeken of ik het via de app kan activeren, maar daar kan ik alleen Nederlandse bundels activeren. Zou jij eens willen kijken? Ik heb de gevraagde gegevens in mijn profiel gezet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik loop tegen hetzelfde probleem als jij aan eigenlijk, dat ik alleen de Nederlandse/EU bundels kan activeren op jouw nummer. Dus ik begin nu te twijfelen of de informatie op onze website wel klopt. In het verleden hebben we eigenlijk geen bundels gehad voor buiten de EU. Maar de navraag staat uit en ik kom er weer zo snel mogelijk op terug. 

Ondertussen kun je misschien beter een travel e-sim kopen (voorbeeld). Dan heb je in ieder geval data om te kunnen internetten en Whatsappen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 3, 2025

Ik vond het ook typisch. Ineens sind (ook) 27 mei buiten-EU bundels voor prepaid. Die waren er nooit. En mogelijk dus nu ook niet. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 4, 2025

Het blijkt dus toch een fout te zijn op onze website. Deze buitenlandbundels voor buiten de EU hadden niet bij Prepaid tevoorschijn mogen komen. Voor Prepaid zijn er alleen extra bundels beschikbaar voor binnen Nederland en binnen de EU. Mijn excuses voor het ongemak ​@GJRnew. We gaan dit zo snel mogelijk aanpassen op onze website en verder kun je misschien het beste mijn advies volgen in mijn vorige bericht. 

Als je toch gebruik wilt maken van bellen, sms en internet in Australië, dan kan dat. Dan geldt het tarief wat je kunt vinden op https://www.kpn.com/prepaid/buitenland. De tarieven kloppen wel.