Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn simkaart behouden bij het omzetten van prepaid naar een abonnement?

• May 8, 2025
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

kan ik mijn simkaart van kpn behouden? ik ben in het buitenland namelijk en heb nu prepaid en wil naar een abonnement. als de sim in de post komt kan ik deze namelijk niet ophalen. ik had voorheen ook al abonnement bij kpn maar toen naar prepaid gegaan. ik kan mijn nummer behouden neem ikaan. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@susan1111, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Het nummer kun je behouden.

Je kunt in het buitenland ook kiezen voor een nieuw abonnement met e-sim, dan kun je het daar ook activeren via wifi. Voorwaarde is wel dat je toestel e-sim ondersteunt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

Zodra die nieuwe simkaart gebruikt wordt, wordt die actief vanaf de dag dat die actief zal worden. Het is dus niet zo dat je oudere SIM-kaart spontaan eerder stopt met werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

@AriënC bedankt voor je reactie! dit weet ik inderdaad. mijn vraag is of mijn kpn prepaid sim kaartje behouden kan worden ipv er een nieuwe simkaart in te steken met het nieuwe abonnement erop

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 8, 2025

Het telefoonnummer kan maar op één simkaart gebruikt worden. Dus zodra je de nieuwe simkaart gebruikt van je abonnement, zal je die van je prepaid buiten werking gesteld worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

het nieuwe abonnement kan niet op mijn oude simkaart blijven? ​@AriënC 

• May 8, 2025

Je kan je nummer behouden, toen wij dit deden kregen we wel een nieuwe sim. Was wel handig want de oude paste niet in het nieuwe toestel.

Je zit nu in het buitenland, Wil je hulp, dan kan dat dus alleen met hulp van de buitenland helpdesk. 

Michael uit Arnem geeft alle informatie op deze link in dit forum. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hi ​@susan1111, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Het nummer kun je behouden.

Je kunt in het buitenland ook kiezen voor een nieuw abonnement met e-sim, dan kun je het daar ook activeren via wifi. Voorwaarde is wel dat je toestel e-sim ondersteunt.