Skip to main content
Antwoord

Kan ik oud prepaid nummer wat geblokkeerd is weer heractiveren of opnieuw krijgen ivm DigiD?

• June 1, 2025
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Door lang geen gebruik gemaakt te hebben van prepaid nummer en niet tijdig opnieuw geaktiveerd te hebben is het nummer geblokkeerd.
dat het beltegoed vervallen is is geen probleem.
Voor digid en andere codes die naar het nummer gesmst worden, zou ik graag weer het oude nummer weer terug hebben is dat mogelijk. Toestel laatst gebruikt op 18-06-2024. 
Als ik het nummer bel wordt er niet door een ander geantwoord.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Rakker39 dat nummer ben je echt definitief kwijt.

Verstandiger is het een goedkoop sim-only abo te nemen bij Simyo (=KPN) of YouFone (=KPN)

Goedkoopste sim-only bij Simyo is €6 per maand voor alleen bellen en voor internet erbij totaal €7.

Als je ook een thuisabo bij KPN hebt, krijg je gratis extra data.

Goedkoopste abo bij YouFone is eerste 12 maanden €2,50, daarna €5 per maand.

Zie onderstaande digid-link met instructies telefoonnummer wijzigen zonder oud telefoonnumer:

https://www.digid.nl/stappenplan/instructievideos-telefoonnummer-wijzigen/#1391

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 1, 2025

Beste ​@Rakker39 dat nummer ben je echt definitief kwijt.

Verstandiger is het een goedkoop sim-only abo te nemen bij Simyo (=KPN) of YouFone (=KPN)

Goedkoopste sim-only bij Simyo is €6 per maand voor alleen bellen en voor internet erbij totaal €7.

Als je ook een thuisabo bij KPN hebt, krijg je gratis extra data.

Goedkoopste abo bij YouFone is eerste 12 maanden €2,50, daarna €5 per maand.

Zie onderstaande digid-link met instructies telefoonnummer wijzigen zonder oud telefoonnumer:

https://www.digid.nl/stappenplan/instructievideos-telefoonnummer-wijzigen/#1391

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Als je in Nederland nog gebeld kunt worden op dat nummer of 1244 nog kunt bellen dan is’ie nog te redden. Anders is ie opgeheven. Bij prepaid kan een nummer dan niet meer teruggehaald worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2025

Dank allen voor de reactie, ik weet wat me te doen staat.
Dank allemaal.

De vraag was net als het antwoord simpel. Kan een nummer wat niet in gebruik is aangevraagd worden om te gebruiken.
Nee dus, je hebt geen keuze om een nummer te kiezen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Rakker39, het korte antwoord wat je beschrijft is inderdaad waar het op neerkomt inderdaad. Nadat een prepaid nummer wordt opgeheven wordt het enkele maanden geblokkeerd en daarna kan het opnieuw uitgegeven worden. Als het nummer bijna een jaar geleden voor het laatst is gebruikt is de kans groot dat het al bij iemand anders in gebruik is. 

De link die Jan noemt, om je telefoonnummer bij DigID te wijzigen is je beste optie in dit geval.