Skip to main content
Antwoord

Kan niet meer bellen met KPN Prepaid nummer en krijg melding "doorschakelen met voorwaarden actief"

• September 19, 2025
  • 1 reactie
  • 42 keer bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy A 12  dubbel sim  KPN voor bellen en mobiel internet en een Portugese SIM voor bellen. Ik probeer nu al meer dan een week om te bellen of sms’en uit mijn KPN prepaid bundel 250 min. / SMS en zie de melding “ doorschakelen voorwaarden actief”. Mijn telefoon gaat dan niet over en mijn vriendin hier in Portugal of mijn vader in Belgie krijgt geen belletje nog een indicatie “ oproep gemist”.

Als ik op de drie verticale puntjes click in de Bel app en dan naar Aanvullende services ga en en click op “ Oproepen doorschakelen” , “Oproepen blokkeren “ etc. .. zie ik mijn eigen mobiele nr 06 etctera… en daarvoor nog eens 0653- ?? Ik kan dit nr niet wissen zoals de adviezen op internet me uitleggen noch annuleren?  Wat kan ik nu doen om weer vanuit mijn Nederlandse bundel naar vrienden in Familie in Portugal, Nederland en Belgie te bellen??

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi Rob, welkom allereerst bij onze community. 

Goed dat je dit plaatst, ik denk graag mee. Het is me niet helemaal duidelijk wat hier aan de hand is. Doorschakelen met voorwaarden actief betekent dat als je in gesprek bent, bellers worden doorgeschakeld naar je voicemail, heeft niets te maken met zelf bellen. 

Zou je eens willen proberen om de Portugese simkaart uit je toestel te verwijderen en kijken of het dan wel lukt? 

Wat krijg je dan te horen als je een nummer probeert te bellen? 

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 21, 2025

Hi Rob, welkom allereerst bij onze community. 

Goed dat je dit plaatst, ik denk graag mee. Het is me niet helemaal duidelijk wat hier aan de hand is. Doorschakelen met voorwaarden actief betekent dat als je in gesprek bent, bellers worden doorgeschakeld naar je voicemail, heeft niets te maken met zelf bellen. 

Zou je eens willen proberen om de Portugese simkaart uit je toestel te verwijderen en kijken of het dan wel lukt? 

Wat krijg je dan te horen als je een nummer probeert te bellen?