Skip to main content
Vraag

KPN prepaid in Indonesië werkt niet

• August 19, 2025
  • 14 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik ben in Asia, Indonesia. KPN doet het niet. Ik heb een prepaid, geen abonnement. Ik kreeg bij aankomst een sms met tarieven hier, maar verder -  met roaming aan en met roaming uit, opnieuw opstarten, vliegtuigmodus.aan/uit - doet kpn niks. Zonder wifi in hotel, ben ik totaal.zonder internet. Maar in het volgend hotel is er geen internet, wat betekent dat ik zelfs niet inchecken kan doen op mijn vliegtuig. Kpn is verder op geen enkele manier te bereiken. Via chat niet, via mails niet. Belachelijk geheimzinnig.

Bellen vanuit hiet is vanzelfsprekend no go ivm kosten... Ik Heb wel extra bundels vóór vertrek gekocht. Een lokale telefonie medewerker heeft alles in de instellingen van mobiel geprobeerd, maar het doet steeds niks. Wat is er aan de hand? 

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Dat is vervelend. Op dit moment worden simkaarten uit 2017 of ouder uitgeschakeld. Deze had je al moeten laten vervangen. Is vorig jaar minstens 2 X een sms voor verstuurd. Maar als de telefoon dan uitgeschakeld in een la ligt krijg je die niet. Gedurende een week wordt de aflevering van een sms geprobeerd. 

Enige optie nu lijkt mij nieuwe simkaart. Die wordt echter niet naar een land buiten Nederland gestuurd. 

Je hebt het over je vliegtuig, kom je binnenkort terug van vakantie?

Een optie,  eruit de snelste, is tijdelijk een Indonesische prepaid kaart te gebruiken. Dan heb je in ieder geval weer mobiel internet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Bedoel je hey nummer vervangen (ouder dan 2017).of een fysieke simkaart? Fysieke simkaart is 2 jaar geleden vervangen alhowel kreeg ik geen enkel bericht van kpn hierover terwijl telefoon/simkaart nooit inactief waren.  Was mijn eigen initiatief. Maar daar ligt het niet aan. 

Lokale simkaart- natuurlijk is de enige optie, heb al gedaan, maar blijkbaar niet mijn voorkeur gezien dat ik al extra 80-100ish euro heb besteed aan een extra bundel van kpn, en mijn nummer om bepaalde (ook zakkelijke) redenen in het buitenland wilde blijven gebruiken.  

En nee ik ben niet binnenkort terug naar NL. Ben net gearriveerd en pas over een maand terug. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Een KPN Moderator komt hier nog. 

Zet je 06 nummer in je profiel. Dan kan de Moderator de status nakijken. 

https://community.kpn.com/settings/profile

Alleen standaard BELTEGOED werkt buiten de EU. Er zijn geen prepaid bundels voor buiten de EU.

dat ik al extra 80-100ish euro heb besteed aan een extra bundel van kpn, en 

Er zijn geen bundels voor prepaid buiten de EU. 

Staat er dus wel voldoende BELTEGOED op? Ik zou zeker € 50 aan houden. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 19, 2025

Hi ​@LunaLi, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee. Ik begrijp dat jij geen internet hebt, kun je wel bellen of gebeld worden daar? Met andere woorden, heb je wel verbinding met een netwerk? Zou ik ook mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Even een ander schot voor de boeg. Staat 'mobiele gegevens' aan?

Bij een Samsung de ronde knoppen in het snelmenu. Grijs = uit. Blauw = aan.

En roaming moet ook aan staan. 

En voldoende beltegoed. Zeker een paar tientjes. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Lieve mensen, bedankt voor jullie tips, maar even voor de duidelijkheid - ik ben 40 jaar oud :) staat de mobile gegevens en roaming aan? Vanzelfsprekend. Vragen van dat soort zijn irrelevant. Ik heb niet het eerste telefoontoestel :))

80 euro is extra tegoed - dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb in totaal 140 euro op mijn prepaid. Zeker voldoende beltegoed. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Hi ​@LunaLi, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee. Ik begrijp dat jij geen internet hebt, kun je wel bellen of gebeld worden daar? Met andere woorden, heb je wel verbinding met een netwerk? Zou ik ook mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Er staan alle prive gegevens in te vullen, letterlijk alles. Voor wie zijn ze zichtbaar? 

Ik kan bellen en gebeld worden, maar daar maak ik tijdens vakantie geen gebruik van. Heb alleen internet nodig. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Oké. Wel telefonie en sms.

Geen mobiel internet. 

Helaas kom ik er ook niet verder mee. Als én mobiele data én roaming beide aanstaan kan ik het niet verklaren. 

Misschien staat er bij kpn "iets" niet goed. 

@Alex van KPN zal hier nog weer langskomen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 20, 2025

Aan je telefoonnummer heb ik genoeg, die gegevens zie ik alleen en niet de reguliere leden. 

Ik zie in ieder geval dat er genoeg tegoed is, ik heb voor de zekerheid internet uit en weer aan gezet. Probeer het nu nogmaals. Als dit nog niet werkt, zou je ook handmatig andere netwerken daar willen proberen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

@Alex van KPN geprobeerd. Met alle netwerken behalve de door kpn gekozen, is verbinding niet mogelijk (ik krijg zo'n melding). 

Steeds geen mobiele internet helaas. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 21, 2025

Staat 'mobiele gegevens' wel aan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

@PeterG 

Vanzelfsprekend staan mobiele gegevens aan. Volgens mij kwam deze vraag al eerder naar voren. Zoals ik aangaf, hebben dat soort vragen geen zin. Ik ben ervaren reiziger. Dat is toch de basic. Ik ben geen techneut, maar als men meer dan 20 jaar mobiele telefoon gebruikt, weet men dat soort dingen wel. 

Ik vraag me nu af of KPN dan wel buiten Europa internet/service bedient bij geen abonnement, wel.prepaid. Lijkt erop van niet. Maar van ze kreeg ik nog geen antwoord over de opties en mogelijkheden. Alhoewel het is niet mijn eerste reis buiten Europa en toen deed het gewoon wel. Zowel telefonie als internet .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2025

Dan is het toch wel wachten totdat ​@Alex van KPN weer hier komt. Die kan bij de gegevens.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 27, 2025

Ik sta hier voor een raadsel. Ik zie namelijk ook op je afbeelding dat er wel verbinding is met het netwerk aangezien je wel kunt bellen en gebeld worden. 

Heb je ook de internet instellingen gecontroleerd in je toestel?