Skip to main content
Beantwoord

KPN prepaidkaart activeren Belgie

• March 9, 2026
  • 9 reacties
  • 101 keer bekeken

Dag beste , ik heb via bol.com kpn prepaidkaart besteld en ik kan het niet activeren omdat ik in België woon . Kan u me a.u.b. helpen om mijn kaart te activeren ? 
alvast hartelijk bedankt voor uw hulp 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Activeren vanuit het buitenland is op geen enkele manier mogelijk. Je zult dus een bezoekje moeten brengen aan Nederland. 

bron: 

Zet in Nederland je toestel aan en bel een ander Nederlands nummer (géén betaald servicenummer). Jouw simkaart wordt direct geactiveerd.

Hoi ​@Yuksel keser 

Maar waarom koop je een KPN prepaid simkaart als je in België woont?

Je kunt beter een prepaid kaart kopen bij een Belgische provider, bijvoorbeeld bij:
(klik op de link, en je komt direct uit op de juiste pagina van de provider)

Dat is vele malen handiger dan een Nederlandse prepaid, die je alleen binnen Nederland kunt activeren, en ook voor de Nederlandse markt bedoelt is.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Hallo ​@Yuksel keser ,

Je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Activeren vanuit het buitenland is op geen enkele manier mogelijk. Je zult dus een bezoekje moeten brengen aan Nederland. 

bron: 

Zet in Nederland je toestel aan en bel een ander Nederlands nummer (géén betaald servicenummer). Jouw simkaart wordt direct geactiveerd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2026

Ik kan helaas niet naar Nederland hoe kan ik het anders activeren ? Ik woon in België 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 10, 2026

Anders kan niet. Je kunt het kaartje alleen in Nederland activeren.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Yuksel keser. We kunnen prepaid simkaarten inderdaad niet in het buitenland activeren. Dit kan alleen als je in Nederland bent, en met ons netwerk bent verbonden. 

Daarvoor kan je inderdaad naar Nederland gaan zoals Noordzee al zegt, en de kaart daar activeren. Daar is geen andere mogelijkheid voor.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

bron: 

Hoi ​@Yuksel keser 

Maar waarom koop je een KPN prepaid simkaart als je in België woont?

Je kunt beter een prepaid kaart kopen bij een Belgische provider, bijvoorbeeld bij:
(klik op de link, en je komt direct uit op de juiste pagina van de provider)

Dat is vele malen handiger dan een Nederlandse prepaid, die je alleen binnen Nederland kunt activeren, en ook voor de Nederlandse markt bedoelt is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 11, 2026

Michel.uit.Arnhem vermeldt: Maar waarom koop je een KPN prepaid simkaart als je in België woont?

Precies. Koop dus een prepaid kaart van een Belgische provider. Dat is veruit het handigst als je daar woont natuurlijk.

Heb je bekenden in Nederland? Dan kun je de kaart nog toesturen. Dan kunnen zij hem activeren in hun telefoon. Kort belletje of sms verzenden doet het 'm. Dan terugsturen naar jou.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 11, 2026

Ik wist helaas niet dat het een Nederlandse prepaid kaart is 😐. Ik ken ook niemand die in NL woont . Ik heb hier op forum ergens gezien dat iemand van België ook deze kaart kocht en iemand van de medewerkers heeft die kaart geactiveerd voor hem . 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 11, 2026

Tot een aantal maanden geleden was dit inderdaad nog mogelijk ​@Yuksel keser , maar KPN heeft begin december 2025 besloten om hier mee te stoppen.

Jasper van KPN
Moderator

In het verleden was het wel mogelijk inderdaad, maar tegenwoordig niet meer. Ik denk ook dat het, zoals de anderen al zeggen, makkelijker is om een Belgische prepaid simkaart te kopen in België 🙂