Skip to main content

Hallo,

 

Via Bol.com heb ik een Nokia 105 Neo gekocht, met daarbij een KPN prepaid SIM kaart.

De telefoon ziet dat er een simkaart in zit, vraagt ook om de code, maar daarna werkt de sim niet. 

Als melding staat er: noodsituatie.

Ik heb geprobeerd te bellen en smsen maar dit werkt niet.

Het gaat om een dual sim telefoon, ook de 2e poort werkt niet,

Ik heb de sim in een smartphone gedaan en daar werkt hij wel, heb kunnen bellen en smsen, ook hebt ik de kaart geregistreerd.

Netwerk selecteren staat op automatisch, bij handmatig kan ik kiezen tussen KPN, Vodafone en T-mobile, geen van de 3 herkent hij (dus ook niet KPN)

Helaas werkt de sim nog steeds niet in de Nokia. Iemand een idee?

 

alvast bedankt, Joost

Heb je toevallig een simkaart van een andere provider die je in de nokia kan uit testen?

Al lijkt het mij niet dat er nog een simlock code op zit, aangezien providers daar mee gestopt zijn.

Maar goed, omdat de simkaart dus in een andere toestel wel gewoon normaal werkt, moet het probleem dus in het toestel zitten.


Heb je toevallig een simkaart van een andere provider die je in de nokia kan uit testen?

Al lijkt het mij niet dat er nog een simlock code op zit, aangezien providers daar mee gestopt zijn.

Maar goed, omdat de simkaart dus in een andere toestel wel gewoon normaal werkt, moet het probleem dus in het toestel zitten.

Hallo Misja, dank je wel voor je reactie. Ik heb zojuist een andere simkaart geprobeerd en helaas hetzelfde resultaat. Als het goed is zit er geen simlock op.

 


Ik heb de telefoon terug gestuurd, aan kpn ligt het niet, dus neem ik aan dat de tel niet goed werkt, alsnog bedankt!


Reageer