Skip to main content

Pas op met het vervangen van je “verouderde” simkaart in je mobieltje door de nieuwere als je mobieltje al 15 jaar oud is. Ik deed dat wel, maar vervolgens kwam ik niet verder dan “plaats juiste simkaart” en verder kon ik niets meer. Bij het terugplaatsen van de oude simkaart de mededeling dat die niet langer meer geactiveerd was. KPN-Service kon mij niet helpen. Kortom, mijn trouwe mobieltje is door dat aanbod van KPN om de simkaart te vervangen morsdood!

*admin: afgesplitst

 

Hallo @Porcellio, welkom op ons forum! Balen dat je met de nieuwe simkaart problemen ervaart. De nieuwe simkaarten zouden namelijk ook in jouw oude toestel moeten werken. Ik denk dat het in jouw geval het beste is om bij een KPN winkel bij jou in de buurt langs te gaan. Mijn collega's kunnen ervoor zorgen dat je de winkel verlaat met een werkende simkaart.


Ik ben met mijn Sony Ericsson J120i bij de telefoonwinkel geweest. Daar kreeg ik te horen dat het toestel niet langer geschikt is voor prepaid simkaart. Balen! want dit compacte toestelletje was uitermate geschikt voor survival wegens formaat, de degelijke behuizing en het kleine onbreekbare schermpje. Functioneerde nog prima tot KPN de Telfort simkaart deactiveerde. Noodgedwongen mijn trouwe kameraad in te wisselen voor een simpele Nokia die in kwaliteit een schim is van wat ik bezat en verloor.


Hallo @Porcellio
Het is een idee om eens langs te gaan bij een locale telefoonwinkel bij jou in de buurt. Het lijkt erop dat jouw Sony Ericsson een (Telfort-) simlock heeft, waardoor het toestel de nieuwe KPN simkaart afwijst. KPN kan die simlock niet meer verwijderen, maar wellicht zo’n bedrijfje wel.


Ah, jammer dat mijn collega's van de KPN winkel je niet hebben kunnen helpen. Het is enorm balen dat jouw oude toestel niet werkt in combinatie met onze simkaarten. De simkaart niet vervangen was ook geen optie geweest, want uiteindelijk zou ook dit niet meer werken. Op den duur had je toch echt een nieuwe simkaart moeten gebruiken. Hopelijk bevalt jouw nieuwe toestel wel. :blush: