Skip to main content
Antwoord

Mijn prepaid is geblokkeerd en opgeheven, ondanks gebruik

• May 17, 2025
  • 16 reacties
  • 149 keer bekeken

Dag beste mensen

Ik had een prepaid kaart in een alarm systeempje zitten, deze kaart is nooit geregisteerd op naam. Er stond nog 83 euro beltegoed op. Die prepaid kaart is op 2g. Op 17 december 2024 heb ik nog een sms ontvangen via mijn systeem, dus dacht ik, dan is ie weer een half jaar houdbaar. KPN vond dat echter van niet. Die heeft mijn kaart op 20 december geblokkeert en nummer opgeheven. Das ff lekker, 83 euro weg. Maar dat is niet conform de afspraak, dat het beltegoed nog een half jaar geldig zou zijn. Maar als KPN na 3 dagen al het nummer blokkeert en opheft, is dat niet confor de afspraak. Waar blijft dan mijn 83 euro beltegoed?
Dan zou je kunnen zeggen: als ie niet geregisteerd staat, kunnen we u niet berijken. Echter alle sms'jes die die prepaid kaart stuurt, die stuurt ie naar mijn mobile telefoon, die heeft een abonement bij bij KPN, dus hadden ze daar een berichtje heen kunnen zturen toch?

Wordt hier een beetje verdrietig van, kan wel krijten zeg maar

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Colorado2018, welkom op onze community! Als ik dit zo lees gaat het toch eerder om dat het nummer niet gebruikt lijkt te zijn dan dat hij verouderd is. Een verouderde simkaart zal namelijk niets met het nummer of beltegoed doen. Hoe dit zo heeft kunnen gebeuren als je wél succesvol een sms hebt verzonden vanaf die simkaart op 17 december is mij ook een raadsel. Zolang er beltegoed verbruikt wordt zou de prepaidaansluiting actief moeten zijn. Kan het niet zijn dat je de sms destijds vanaf een ander nummer ontvangen hebt?

Voor alle inhoudelijke vragen over jouw aansluiting kun je t beste toch telefonisch contact opnemen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

16 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Ik raad je aan om KPN te bellen op 0800-0402. Die kunnen dan meekijken. 

Maar wat hoor je als je jouw nummer belt?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Die prepaid kaart is op 2g.

Waarschijnlijk hebt je nog een oude simkaart en deze moet omgeruild worden om te kunnen werken op 4G/5G. Als je na het ontvangen van het bericht lange tijd niet doet, wordt de simkaart uit administratieve redenen geblokkeerd en 90 dagen na de blokkade de nummer opgeheven.

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Dag ArienC

Ik heb al contact gehad met de 0800-0402 die zeiden dat na mijn sms van 17 december 2024 op 20 december het acoount was geblokkeert. Als ik de sim kaart uit het alam systeem haal en in een nokia 3410 doem dan geeft ie Registratie simkaart mislukt. Hij moet wel in die oude nokia, want het is nog een oude simkaart, groot formaat, 1 van de eerste simkaart. Ben in de KPN winkel geweest gisteren, die kunnen het nummer niet meer vinden in het systeem, gezocht zowel op numme als Imei code. Gewoon foetsie dus.

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Dag TDN, was gisteren in de KPN winkel, die kunnen de simkaart niet meer omzetten in een 4g of 5gm want hij is niet meer te vinden in het systeem. Maar als je 1x per half jaar iets doet, dus een sms of belt, is ie weer een half jaar houdbaar toch?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Dag TDN, was gisteren in de KPN winkel, die kunnen de simkaart niet meer omzetten in een 4g of 5gm want hij is niet meer te vinden in het systeem. Maar als je 1x per half jaar iets doet, dus een sms of belt, is ie weer een half jaar houdbaar toch?

Als KPN jou schreef (dwingt) je oude simkaart om te ruilen en je niet deed, wordt de simkaart deactiveert om jou alsnog tot actie te dwingen. Maar omdat de simkaart in jouw alarmsysteem zat, hebt je waarschijnlijk niet gemerkt. Na het deactiveren  van de simkaart is de nummer nog kort houdbaar, als de nummer definitief opgeheven was, is geen weg om de nummer terug te krijgen.

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Dag TDN
Ze konden mij natuurlijk niet berijken, want die simkaart was nooit geregisteerd bij KPN. Vroeger kocht je een simkaart en dan zat er 5 gulden beltegoed op die kaart, en als je het geregisteerde, kreeg je er nog 10  gulden bij.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Ze konden mij natuurlijk niet berijken, want die simkaart was nooit geregisteerd bij KPN. 

Ze stuurden ook SMS, maar aangezien dat de simkaart in jouw alarmsysteem zat, kan je de SMS nooit lezen.

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Dus 2g is er nog tot 1 december 2027

• Auteur
  • Topper
  • May 17, 2025

Dus als er van mijn prepaid op 17 december 2024 een sms is gestuurd naar mijn abo 06 nummer, dan moet die prepaid kaart weer 6 maanden, dus tot 17 juni 2025 geldig blijven en niet op 20 december 2024 uit gezet gaan worden toch?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Dus 2g is er nog tot 1 december 2027

2G netwerken wel, maar niet 2g-simkaarten, deze hebben nog oude techniek en moet vervangen worden om te kunnen werken op 4G/5G netwerken. Zie hier

Waarom moet ik mijn simkaart vervangen?

Alle verouderde simkaarten moeten vóór 1 juli 2024 vervangen worden. We gaan verouderde simkaarten gefaseerd uitzetten in de maanden april, mei en juni.

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2025

​@TDN Dank u wel voor het meedenken, die simkaart switch heb ik dan gemist. Wel frappant dat ie het dan op 17 december 2024 nog deed. Maar het nummer vind ik niet erg, maar 80- euro beltegoed moet toch ergens te vinden zijn. Dan maar een nieuw nummer met 80 euro beltegoed, dat zou dan wel een mooie geste zijn van KPN.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Colorado2018, welkom op onze community! Als ik dit zo lees gaat het toch eerder om dat het nummer niet gebruikt lijkt te zijn dan dat hij verouderd is. Een verouderde simkaart zal namelijk niets met het nummer of beltegoed doen. Hoe dit zo heeft kunnen gebeuren als je wél succesvol een sms hebt verzonden vanaf die simkaart op 17 december is mij ook een raadsel. Zolang er beltegoed verbruikt wordt zou de prepaidaansluiting actief moeten zijn. Kan het niet zijn dat je de sms destijds vanaf een ander nummer ontvangen hebt?

Voor alle inhoudelijke vragen over jouw aansluiting kun je t beste toch telefonisch contact opnemen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Dag Thomas van KPN

De sms van 17 december is van het prepaid nummer, die in het alarmpje zit, staat zo geprogrameerd op de simkaart, alleen mij privee een sms sturen. Dus komt ie altijd binnen op het zelfde contact persoon in mijn mobile telefoon (met abonement bij KPN), dus die sms kan niet van een andere telefoon komen, dan klopt het contactpersoon niet. En op 31 december geen reactie meer. Volgens de 0800-0402 heeft KPN het nummer geblokkeert op 20 december, dus 3 dagen na mijn succesvolle aan/uit schakelen van het alarm. Dus das ook een beetje vreemd.

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Heb een bel afspraak gemaakt met meneer Dot. Woensdag 4 Juni om 09.00 uur, dus hoop dat die me verder kan helpen, dan u wel allemaal voor het meedenken, wordt echt op prijs gesteld hoor.

Fijne dag allemaal

Bart

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Ok, helpdesk aan de lijn gehad, is niks meer aan te doen, 17 december nog 2sms berichten gestuurd, 20 december was de sim kaart geblokkeert en opgeheven, dus weg is weg. KPN weer 80 euro verdient aan mij, wegens niet gebruiken van beltegoed. Die mevrouw van de helpdesk, was echt wel aardig, trouwens, alle medewerkers die ik ooit aan de lijn heb gehad, waren er aardig, dus daar ligt het in iedergeval niet aan. Niet alle problemen zijn naar tevredenheid op te lossen. Dus nieuw alarmpje kopen die wel op 4g kan, en nieuw simkaartje kopen dus. Allemaal hartelijk dank voor het meedenken en mee schrijven, heel blij mee, dat ik er niet alleen voor sta,