Skip to main content
Beantwoord

Mijn prepaid nummer is recent geblokkeerd, hoe kan ik deze behouden?

  • 8 July 2024
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Mijn PrePaid nummer 06-******** is recent geblokkeerd door te lang niet gebruikt te hebben. 

Ik bezit het nummer al meer dan 20 jaar en wil deze graag behouden.

Wat zijn de mogelijkheden om te deblokkeren? 

 

M.vr.grt

Lars Jenster

 

Admin: 906-nummer verborgen i.v.m. privacy

Hoi @LarsSas - Lars. 

Je moet elk half jaar je aansluiting gebruiken of opwaarderen om deze actief te houden. Bellen naar gratis nummers telt niet mee.

Bij een blokkade wordt je beltegoed 90 dagen bevroren. Binnen die 90 dagen is het dan nodig om op te waarderen zodat het bevroren beltegoed ook weer vrijkomt.  (deblokkeren) 


Dank voor je reactie, spelregels zijn bekend, de vraag is of er mogelijkheden zijn om te nummer te deblokkeren of hetzelfde nummer opnieuw aan te vragen. 


Wat gebeurt er als je daar naartoe belt? Als die dan overgaat, moet je als de gesmeerde bliksem je beltegoed opwaarderen. 

Gaat die niet over, dan is het nummer echt verlopen, dan ben je dit nummer gewoon kwijt.


Deblokkeren betekent zoals gezegd dat je dan zult moeten opwaarderen. Je kunt het nummer niet opnieuw aanvragen. Je telefoonnummer is gekoppeld aan het simkaartnummer. 


Hi @LarsSas, welkom hier. 

Wat gebeurt er als je daar naartoe belt? Als die dan overgaat, moet je als de gesmeerde bliksem je beltegoed opwaarderen. 

Gaat die niet over, dan is het nummer echt verlopen, dan ben je dit nummer gewoon kwijt.

AriënC legt dit goed uit, waarvoor dank. Gaat het nummer nog wel over bij jou?


Kun je nog 1244 bellen? Dan kun je hem redden door een opwaardeerbon bij Primera, bruna supermarkt, benzinestation... te kopen. 

Online opwaarderen is geen optie. 

❗️ Ook nog: is je simkaart ouder dan van 2016? Ook dan kan het zijn dat uitgaand bellen niet werkt. Dan heb je ook een nieuwe simkaart nodig.

En vanaf 1 december 2025 werkt het GSM net niet meer. Er zijn echter ook GSM look a likes te koop die via 4G bellen en sms'en. Meer kunnen ze ook niet. 


Reageer