Skip to main content
Antwoord

Nieuw prepaid nummer binnen een week al misbruikt door spoofing?

• November 18, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Afgelopen weekend heb ik een nieuw prepaid nummer gekocht en geactiveerd. Nu wordt ik vandaag eens gebeld door een vreemd nummer waarvan degene die belt zegt dat hij door mijn nieuwe prepaid nummer gebeld is. Kan dit spoofing zijn?

Heel vervelend want dit moet het nieuwe nummer van mijn zoon worden en dit geeft niet echt een fijn gevoel. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Eelke85, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om de reactie van ikheetjeff te lezen, hier sluit ik me ook bij aan. Is dit inmiddels vaker gebeurd? In het ergste geval zal er in dit geval een nieuw simkaart moeten komen met een nieuw nummer, bij prepaid kunnen we dit niet op afstand doen namelijk. 

Kijk het nog even aan en ga anders langs een KPN winkel als dat niet te veel moeite is. 

3 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 19, 2025

De kans is dan inderdaad wel groot dat het nummer wordt gebruikt voor spoofing. Het kan toeval zijn en eenmalig iets. Als je vaker belletje krijgt, misschien toch ander nummer aanvragen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hi ​@Eelke85, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om de reactie van ikheetjeff te lezen, hier sluit ik me ook bij aan. Is dit inmiddels vaker gebeurd? In het ergste geval zal er in dit geval een nieuw simkaart moeten komen met een nieuw nummer, bij prepaid kunnen we dit niet op afstand doen namelijk. 

Kijk het nog even aan en ga anders langs een KPN winkel als dat niet te veel moeite is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 20, 2025

Beide bedankt voor jullie reactie, het is niet weer gebeurd misschien was ik te snel met plaatsen van een topic. Ik vond het alleen zo’n vreemd verhaal van diegene aan de andere kant van het gesprek. 

Zal het een paar weken aanzien. Wat mij betreft mag er een slotje op. 

Grt Eelke