Skip to main content
Beantwoord

Ontvang geen verificatiecode voor prepaid app

• December 20, 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon, SIMkaart overgebracht en inhoud oude telefoon gekopieerd. Bijna alles werkt intussen, oa email, bellen en SMS. De prepaid app kon niet worden opgestart, ook niet na een nieuwe installatie. Ik ontvang geen verificatiecode. Er lijkt iets mis te zijn met de SMS communicatie met KPN. Ik krijg ook geen reactie.als ik SALDO sms naar 1266. Verifocatiecodes voor MijnKPN krijg ik wel. Hoe krijg ik de prepaid app aan de gang?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Prepaid app. Welkom op de KPN Community! Het is wel een vereiste dat je met een code via SMS jouw 06-nummer kunt verifiëren, dus dat is even lastig dat dat nu problemen oplevert. Je geeft aan dat je wel voor de tweestapsverificatie voor MijnKPN de code ontvangt, dus dan heb je KPN niet geblokkeerd lijkt het. Heb je nog wel in de spamfolder gekeken (als je een Android toestel hebt)? Mogelijk zijn daar de berichten in beland. 

Je kunt nog even controleren of onderstaande helpt: 

Op Android:

1. Open de Berichten app.
  2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Mocht dit het niet zijn, dan kun je ook nog je sim weer even terug stoppen in je oude telefoon. Dan open je de Prepaid app op je nieuwe telefoon en ontvang je de SMS met code op je oude. Dan kun je de app in ieder geval instellen. Wat je ook nog kunt proberen is om een andere app te installeren die het SMS verkeer afvangt. Dan kun je controleren of de SMS dan wel binnen komt.

En zoals Noordzee hierboven aangeeft, staan de winkelmedewerkers altijd voor je klaar om je hierbij te ondersteunen. Of je kunt even bellen met ons. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. Hopelijk kom je eruit en als je nog vragen hebt, laat het dan maar weten!

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2025

Uitgebreid in de kennisbank rondgekeken en mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, maar tevergeefs: geen sms!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 22, 2025

Hallo ​@Prepaid app ,

Het kan zijn dat het enkele werkdagen duurt voordat de prepaid-app werkt. Duurt het jou te lang? Ga dan langs een KPN-winkel en vraag of ze jou daar ermee kunnen helpen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 23, 2025

Hoi ​@Prepaid app. Welkom op de KPN Community! Het is wel een vereiste dat je met een code via SMS jouw 06-nummer kunt verifiëren, dus dat is even lastig dat dat nu problemen oplevert. Je geeft aan dat je wel voor de tweestapsverificatie voor MijnKPN de code ontvangt, dus dan heb je KPN niet geblokkeerd lijkt het. Heb je nog wel in de spamfolder gekeken (als je een Android toestel hebt)? Mogelijk zijn daar de berichten in beland. 

Je kunt nog even controleren of onderstaande helpt: 

Op Android:

2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Mocht dit het niet zijn, dan kun je ook nog je sim weer even terug stoppen in je oude telefoon. Dan open je de Prepaid app op je nieuwe telefoon en ontvang je de SMS met code op je oude. Dan kun je de app in ieder geval instellen. Wat je ook nog kunt proberen is om een andere app te installeren die het SMS verkeer afvangt. Dan kun je controleren of de SMS dan wel binnen komt.

En zoals Noordzee hierboven aangeeft, staan de winkelmedewerkers altijd voor je klaar om je hierbij te ondersteunen. Of je kunt even bellen met ons. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. Hopelijk kom je eruit en als je nog vragen hebt, laat het dan maar weten!