Skip to main content
Vraag

Oude Nokia 3310 simlockvrij maken

• November 27, 2025
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een Nokia 3310 uit het jaar 2000 ( ongeveer)

Op deze telefoon staan nog smsjes.  Deze zou ik er graag vanaf halen. ( en ook de lijst met contacten)

Het probleem is dat ik niet meer in het toestel kom. Het toestel vraagt in het display om een simkaart. 

Mijj oude simkaart is destijds gedeactiveerd.  Een nieuwe simkaart wordt geweigerd.

Zou het zo kunnen zijn dat de telefoon een simlock heeft en zo ja; kan dit ontgrendeld worden?

7 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 27, 2025

@KCF  Bij mijn weten zit het zo dat kpn 12 jaar geleden is gestopt met het vrij maken van een sim lock dat betekend dat kpn je hierbij niet  kan helpen, wellicht heb je in je buurt zo'n telefoonwinkeltje is die het kan fixen

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@KCF, welkom op de KPN Community! Dat is een toestel wat ik al een tijdje niet meer heb gezien zeg. Ik heb daar eerlijk gezegd geen oplossing voor. Ik zou dan ook even bij een telefoonwinkel langs gaan, wellicht hebben zij daar nog een oplossing voor. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 28, 2025

Ik weet uit ervaring dat een toestel met een simlock van KPN iedere simkaart accepteert van (virtuele) mobiele providers die diensten leveren over het netwerk van KPN ​@KCF en ​@Remco van KPN 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

@JanD , dat had ik ook gehoopt, echter heb ik een nieuwe lebera simkaart geprobeerd en dat werkte niet...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 28, 2025

Bij een lokale telefoonboer die op bijna iedere hoek van de straat zit proberen te laten unlocken ​@KCF 

Succes.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 28, 2025

Bij een lokale telefoonboer die op bijna iedere hoek van de straat zit proberen te laten unlocken ​@KCF 

Succes.

Dit wordt echt al heel lang niet meer gedaan, toen ik een jaar of 10 geleden nog werkte in een reparatie zaak voor telefoons deden we het al niet meer en geen enkele collega in de buurt deed het nog. Het is absoluut niet rendabel om voor die ene vraag per zoveel jaar nog software aan te schaffen. 
Vroeger toen toestellen nog werden gelockt kwamen die vragen dagelijks en was het wel interessant.,

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 29, 2025

@KCF  Bij mijn weten zit het zo dat kpn 12 jaar geleden is gestopt met het vrij maken van een sim lock dat betekend dat kpn je hierbij niet  kan helpen, wellicht heb je in je buurt zo'n telefoonwinkeltje is die het kan fixen

Kortom had ik de plank goed ​@KCF en die smsjes en de adresjes zou ik me niet zo druk om maken