Skip to main content
Vraag

Persoonsalarm werkt niet met prepaid simkaart

• August 23, 2025
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

In een persoonalarm werkt de simkaart niet meer naar behoren. Bij vallen wordt er nog wel een SMS verzonden maar niet gebeld. Bij bellen naar het alarm krijg je de melding het door u gekozen nummer is niet in gebruik. (Raar want het verzend wel SMS berichten.) Als ik de simkaart in een andere alarmering probeer krijg ik dezelfde melding, het door u gekozen nummer is niet in gebruik.

Als ik de simkaart in een mobiele telefoon probeer dan werkt deze wel. Kan ik er me bellen en gebeld worden.

7 reacties

• August 24, 2025

Ik ben bekend met dit soort alarmen, wij beheren er meerdere voor onze omgeving.
En aangezien er verder nog geen reacties zijn hier zal ik een voorzetje geven alhoewel ik nog niet zo maar de oorzaak weet.

Vragen / ideeën :
Is het alarm geschikt voor 4G ?
De simkaart in het alarm is van kpn (neem ik aan), bij welke aanbieder(s) zit de tegenpartij ?
Hier op te zoeken : https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

De alarmen die ik ken kan ik ook bekijken/instellen met een computer, mogelijk is er op die manier iets te ontdekken.

Wil je aangeven welk alarm je hebt ?
De leverancier al geraadpleegd ?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Peter_34, we denken hier in de community graag met je mee.

Ik zie dat ​@KeesYagi al uitgebreid heeft gereageerd: Heb je al tijd gehad om naar zijn reactie te kijken? We horen graag hoe het ervoor staat!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

Beste Kees bedank voor je reactie. Hieonder de antwoorden op jouw vragen

Vragen / ideeën :
Is het alarm geschikt voor 4G ?

Ja

De simkaart in het alarm is van kpn (neem ik aan), bij welke aanbieder(s) zit de tegenpartij ?

Simkaarje is inderdaad van KPN en heeft al zeker 2 jaar gewoon goed gewerkt.
Er zijn drie nummer toegevoegd aan het alarm waarvan er 1 bij Odido zit en de andere twee bij KPN

Ik heb ook een nieuw Sim kaartje gekocht van KPN, omdat KPN geadviseerd is als provider. Ook met dit kaartje heb ik dezelfde problemen.

De alarmen die ik ken kan ik ook bekijken/instellen met een computer, mogelijk is er op die manier iets te ontdekken.

Dit alarm kan niet aan een computer worden gehangen. 

Wil je aangeven welk alarm je hebt ?

-P4C-Q3R

-EVO 7S 4G

Beide zien er op het oog bijn a het zelfde uit. Volgens mij worden ze door verschillende aanbieder verkocht maar onder verschillende benamingen.

De leverancier al geraadpleegd ?

Ik heb een mail gestuurd naar Push4care waar de alarmen vandaan komen. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik zie geen website meer van hun en zie dat ze zijn overgenomen of een andere naam hebben ( lifewatcher). daar heb ik ook naar gemailen.

• August 27, 2025

Er zijn drie nummer toegevoegd aan het alarm waarvan er 1 bij Odido zit en de andere twee bij KPN

2 aanbieders, dan zit daar geen logica in

Ik heb ook een nieuw Sim kaartje gekocht van KPN, omdat KPN geadviseerd is als provider. Ook met dit kaartje heb ik dezelfde problemen.

In beide apparaten ?
Vreemd . . .

Dit alarm kan niet aan een computer worden gehangen. 

-EVO 7S 4G

Deze wel, met het magnetische laadkabeltje, met een zeer spartaans computerprogramma, maar ik denk niet dat dat iets gaat oplossen.

-P4C-Q3R

Die ken ik niet.

Beide zien er op het oog bijna het zelfde uit.

juist.

Volgens mij worden ze door verschillende aanbieder verkocht maar onder verschillende benamingen.

Dat is wel vaker, de hardware is gelijk, kastje is anders.

Ik heb een mail gestuurd naar Push4care waar de alarmen vandaan komen. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik zie geen website meer van hun en zie dat ze zijn overgenomen of een andere naam hebben ( lifewatcher). daar heb ik ook naar gemailen.

De ondersteuning is in mijn ervaring (andere leverancier) bedroevend, ze weten zelf niet wat ze verkopen, na een middagje studeren weet ik er al meer van.
Maar on-line heel weinig van te vinden.

Wij gebruiken simyo sim-kaartjes, dat eens proberen ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025
De afbeelding van P4C-Q3R heeft beslist ook ander namen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoe staat het er intussen voor ​@Peter_34? Is het nog gelukt om verder te komen?

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Ik volg dit draadje omdat we voor pa inmiddels ook al langer een personenalarmering hebben.

👍