Skip to main content

Hallo,

 

Voor de iPad van mijn vriendin een PrePaid SIM gekocht. Ze wilde ook zonder WiFi bereik internet kunnen gebruiken zonder steeds te connecten met haar iPhone (abbo).

De SIM in de iPad gedaan en activatie is gelukt. PrePaid App geïnstalleerd, maar na invullen van het telefoonnummer komt er geen code binnen dus de App kan niet werken. Hetzelfde in mijn en haar iPhone geprobeerd en dat werkt wel. Code komt dan gewoon binnen op de telefoon.

Ook code die via de telefoon binnenkwam op de iPad gedaan maar dat werkt niet. Nummer aan haar MijnKPN toegevoegd en de €7,50 aangevraagd. Wel een bevestiging dat dat gelukt was maar geen bijschrijving saldo. Vanaf iPad lukt het niet om 1266 te SMS-en. En nu is er volgen haar MijnKPN nog maar €1.- over…. Kortom, hoe krijg ik dit nu op een goede manier werkend?

De iPad is voorzien van de laatste IOS.

grtz Djeepman

Hoi @Djeepman, op de iPad zelf kan je geen sms'jes ontvangen of sturen. Dat ondersteund het apparaat niet. Je kunt de simkaart tijdelijk in een telefoon doen, daar het sms'je op ontvangen en daarna weer in de iPad doen. 

Een prepaid kaart heeft een 06-nummer, doordat een iPad geen telefoon is maar een apparaat die data gebruikt hoort daar geen prepaid kaart in. Omdat de 06-nummers bijna op zijn heeft de ACM besloten dat apparaten die alleen data gebruiken een 0970-nummer moeten hebben: 06- en 0970-nummers voor spraak en data.

Meer over de data Sim Only kan je hier vinden: Mobiel internet.


Hallo Jasper,

 

Dank voor je reactie, dus dan is het niet mogelijk de PrePaid app aan de gang te krijgen op de ipad.

Dat is op zich jammer, weet ik ook niet hoeveel er al verbruikt is :-)

Is er dan een prepaid oplossing voor alleen data? Een abonnement is weer zo'n ding waar we eigenlijk niet op zitten te wachten.

 

mvgr Djeepman


Daar is geen prepaid optie voor inderdaad @Djeepman, maar je kunt wel kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Dan kan je de looptijd ervan zelf controleren en kan je het weer stopzetten zodra het niet meer nodig is.