Skip to main content

Ik vraag me af, waar ik enige service kan krijgen, gewoon een antwoord op een vraag.

Waarom niet gewoon een wats app nummer, waar we onze vragen kunnen stellen??

Ik heb alles afgezocht hoe ik een antwoord op mijn vraag kan krijgen.

Vind het gewoon schandalig, dat zo een groot bedrijf geen goede service geeft aan zijn klanten!!

Ik denk er dus om weg te gaan.

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Als u uw vraag niet stelt, dan zult u ook nooit een antwoord krijgen.


Als u uw vraag niet stelt, dan zult u ook nooit een antwoord krijgen.


Nou slimmerik, nog eens over lezen dan zie je mijn vraag.


U kunt bellen,  chatten, Twitteren,  Faceboken en er is een forum. Hoezo niet bereikbaar??


Dank jullie wel voor de duidelijke reacties.:thinking:


Reactie's genoeg !!! Alleen de vraag ontbreekt :thinking:

Je bent hier op het juiste platform, dus barst los.


Ja mijn vraag was eigenlijk of er een wats app is waar ik terecht kon met mijn vraag.

Ik denk niet dat jullie die kunnen beantwoorden.

Het gaat n.l. om mijn beltegoed dat plots helemaal verdwenen is, terwijl ik het zeker niet heb gebruikt.

Dus ik ga maar eens proberen te bellen volgende week.


Hallo @gitana , de meest voorkomende reden die we hier op het forum tegenkomen is onbedoeld data gebruik door apps op de achtergrond. Dit gaat ten koste van het tegoed. Staat de optie "mobiele gegevens" aan op jouw telefoon? Zet die dan uit en gebruik alleen WiFi. 


Ik gebruik deze telefoon normaal niet eens! Staat altijd uit. Ik gebruik hem alleen als we naar buitenland gaan voor onbeperkte wifi. Bundels dus, die gedurende een maand geldig zijn. Ik had echter nog een bonustegoed erop staan . Vreemd toch dat alles weg is. Heb net nog ff een sms met saldo gestuurd: € 0.00 tegoed. Nou heb ik dus toch de vraag hier gesteld. En ben benieuwd.

 


Als een prepaid niet steeds binnen 180 dagen na elk laatste gebruik* is gebruikt* dan wordt het tegoed bevroren. En kan je de telefoon niet meer gebruiken (alleen gebeld worden).

Je hebt dan nog 3 maanden om het BELTEGOED weer op te waarderen. Een BUNDEL, ook via diezelfde kpn-webpagina te krijgen, is voor de geldigheid niet voldoende.

*gebruik is: zélf bellen met verbinding, sms sturen, internet data gebruiken.

Er moet (betaald) beltegoed op staan (minimaal € 5 ), bonustegoed geldt hiervoor niet.

Als je nog gebeld kunt worden dan kun je het nummer/aansluiting nog redden door BELTEGOED te kopen. Dan kan bij éénzijdige afsluiting wel alléén middels een bonnetje (van papier) via Supermarkt, Bruna, Primera en benzinestations. Bij éénzijdige afsluiting is opwaarderen via de site niet (meer) mogelijk.


Mijn tegoed was bevroren en nadat ik die melding had gekregen heb ik meteen een bundel gekocht en ook meteen ermee gebeld. Ik weet dat ik geen bundel kan kopen met het bonustegoed. Maar dat tegoed had ik wel nog kunnen gebruiken om te bellen en ook internetten. Maar ik vind het zo'n gedoe steeds weer. Ik heb me een ander abo afgesloten, maar niet van KPN!! Die had ik al naast dit nr. van KPN, die ik dus alleen nog over de grens gebruikte.  Ik ben er klaar mee. Daarom een wats app was gemakkelijk geweest . Dan kon ik het nog navragen en laten uitzoeken waarom alles weg is nu.

Toch bedankt voor jullie hulp / uitleg/ moeite :ok_hand_tone4:


Is 't nummer nu geheel uit de lucht? Dan is 't niet meer te redden.

Als je nog gebeld kan worden dan is 't nog 'bevroren’ en kan je het nog redden met BELTEGOED, dus NIET een bundel!

Alleen beltegoed via een bon, te koop bij bv klantenservice supermarkt, kan dan nog. Er is wat dat betreft iets niet goed met de opwaardeerpagina.

NOTA BENE

Een mobiel, zeker voor buitenland (binnen de E.U.), lijkt me met abonnement dan wel goedkoper trouwens. En hoef je niet in de gaten te houden i.v.m. geldigheid. Een abonnement loopt totdat jij het opzegt.

Als je wilt dat de KPN moderator, die hier nog komt, er nog naar kijkt vul dan even je gegevens in in het forumprofiel-formulier. Dat is niet openbaar. 
Omdat het prepaid betreft:
06 nummer ook invullen. Bij bv "klantnummer mobiel” of “pers. opm.”.


Is 't nummer nu geheel uit de lucht? Dan is 't niet meer te redden.

Als je nog gebeld kan worden dan is 't nog 'bevroren’ en kan je het nog redden met BELTEGOED, dus NIET een bundel!

Alleen beltegoed via een bon, te koop bij bv klantenservice supermarkt, kan dan nog. Er is wat dat betreft iets niet goed met de opwaardeerpagina.

NOTA BENE

Een mobiel, zeker voor buitenland (binnen de E.U.), lijkt me met abonnement dan wel goedkoper trouwens. En hoef je niet in de gaten te houden i.v.m. geldigheid. Een abonnement loopt totdat jij het opzegt.

Als je wilt dat de KPN moderator, die hier nog komt, er nog naar kijkt vul dan even je gegevens in in het forumprofiel-formulier. Dat is niet openbaar. 
Omdat het prepaid betreft:
06 nummer ook invullen. Bij bv "klantnummer mobiel” of “pers. opm.”.


Huh met welke berekening kom jij dan tot de conclusie dat een abonnement goedkoper zou zijn? Zeker in dit geval, kom je met een abbo juist veel duurder uit, aangezien de topic starter aangeeft dat deze telefoon bijna altijd uitstaat en alleen word gebruikt als ze naar het buitenland gaan.

 

Goedkoopste sim only bij KPN is 9 euro per maand voor een 2jarige contract, maar dan moet je dus wel meerdere diensten bij KPN hebben afgenomen. En daarvoor krijg je 0GB internet en maar 150 min/smsjes.

216 euro voor 2 jaar, alleen om het nummer in 'leven’ te houden dat lijkt mij wel erg duur daarvoor hoor.

Overigens @gitana je beltegoed is waarschijnlijk gewoon verbruikt aan data verbruik op de achtergrond, zelfs als je niet zelf actief internet gebruikt, verbruikt een smartphones en de apps die je er op hebt altijd data, en als er dan bv toevallig een update is, dan is je beltegoed zo weg.

Je kan 2 dingen doen. Mobiele gegevens uitschakelen, dan kan je geen kosten meer maken via het mobiele netwerk, maar wel nog steeds internetten via wifi.

Of je past de permissies aan van je apps, je kan dan zelf aanpassen welke app via 4G mag internetten of alleen via wifi, dat voorkomt ook  kosten.


Je hebt helemaal gelijk, @Misja20 .

Voor de vakantie; mijn antwoord was te algemeen. 
Maar dan nog moet de gebruiker wel elke paar maanden bv even een belletje plegen om hem geldig te houden. Daar is minimaal € 5 beltegoed voor nodig.

Dat ie vervalt doordat je je niet aan de gebruiksersvoorwaarden houdt kan je niet op het conto van de provider (welke dan ook) leggen. Geldig houden is zo simpel en kost vrijwel niets. Gewoon regelmatig even actief gebruiken.

Ikzelf heb inderdaad naast die met abonnement een prepaid (bel ik vrijwel nooit zelf mee, word er enkele malen per maand op gebeld) maar die kan ik inderdaad in leven houden voor ca. € 10 en soms € 20 per jaar.

Het is Lebara dus moet wel steeds binnen elke 3 maanden even bellen. Dat doe ik soms gewoon naar mijn eigen antwoordapparaat (op mijn vaste lijn zit geen 'telefoon’ meer). Over laten gaan, tekst beluisteren (verbinding is cruciaal anders telt het niet, ook niet bij KPN) en tijdens de meldtekst weer verbreken.


@Misja20 Misja20 Als mijn telefoon uit staat, is het gebruik dus 0. Niks op de achtergrond.

@PeterG het nummer is nog gewoon in de lucht. Heb het net nog gebeld. Ik kan ook nog gewoon op de site  en dus wrs ook nog gewoon opwaarderen.

Maar daar voel ik niet veel voor, want na de laatste opwaardering van een kleine internetbundel, kreeg ik de melding dat mijn tegoed er nog was.

En als ik het goed begrijp, kan ik met bonustegoed geen bundels kopen, maar wel bellen en internetten. En ik heb dan ook gebeld gehad. En toch…

Snap er niks meer van. Misschien moet ik dat formulier maar eens invullen wat jij adviseert.


 


Ik nam altijd een onbeperkt online bundel.  Die kan ik per maand nemen en dat beviel goed. Omdat ik vaker de grens over ga en daar langer blijf, had ik dit extra naast mijn gewone abonnement wat het hele jaar door loopt. Misschien begrijpen jullie het zo beter.


Hallo @gitana, bedankt dat je jouw profiel hebt ingevuld naar aanleiding van een bericht van PeterG. Ik heb hiermee gelijk in het systeem kunnen kijken. Ik zie dat er op 23 en 24 oktober gezamenlijk ruim 266 MB aan data is verbruikt. Dit data verbruik is niet uit een bundel gegaan, maar is betaald vanuit jouw beltegoed. In totaal is er voor € 24,02 aan data verbruikt in deze periode. Hierna was jouw beltegoed op en heeft er ook geen data verbruik meer plaats gevonden. In de periode dat dit data verbruik heeft plaats gevonden, was er geen Onbeperkt Online bundel actief. Deze is ook niet aangeschaft in de afgelopen drie maanden.

Hoewel ik wel kan zien dat er data is verbruikt, kan ik niet zien waaraan deze data is verbruikt. Gelukkig kun je dit zelf wel zien in je toestel. Voor instructies wil ik je verwijzen naar de volgende pagina’s: iPhone & Android. De mede-forumgebruikers hebben je ook al een aantal goede tips gegeven, zie ik. Ik heb ook nog één tip voor je. Wat we namelijk ook nog wel eens tegenkomen is dat de functie 'wifi assistentie' of 'slimme netwerkwissel' voor (hoog) dataverbruik kan zorgen. Deze functie zorgt er voor dat je automatisch (ongemerkt) overschakelt op mobiel internet wanneer de wifi verbinding niet optimaal is. Meer informatie hierover: Samsung & iPhone. Dit kun je voorkomen door óf deze functie uit te schakelen óf door data uit te zetten als je verbonden bent met wifi.


Hallo Denise. Bedankt voor je ‘onderzoek’.

Ik wil even een melding doen en dat is dat ik op 18 oktober een bundeltje van 100 mb heb gekocht voor € 3.99

Dit omdat ik dacht dat zo mijn tegoed weer terug kwam.

Dat was ook zo en dat kun je dan ook zien op de afbeelding die hier boven staat.

100 MB en tegoed van € 2,78 en een bonustegoed van € 21,74

Als er dan op 2 dagen tijd 266 mb is gebruikt, dan zou dat 100 mb zijn die ik heb gekocht.

Rest nog 166 mb.

Zou dat dan € 24, - kosten???

lijkt me wel erg veel.

Voor de rest hebben wij inmiddels een eigen wifi abonnement op de telefoon.

Kpn zit in de tablet nu, die we eigenlijk nooit gebruiken.

Heb alleen die 100 mb gekocht, omdat ik het tegoed niet kwijt wilde, voor je weet maar nooit eens.

Dus het blijft een raadsel voor mij.

 

 


Vreemd, ik zie de bestelling van de bundel niet terug. Wel zie ik dat er op 18 oktober een sms is verstuurd naar 1200. Ik vertrouw er dan op dat dit voor de prepaid bundel is. Ik zie namelijk ook dat een deel van de data inderdaad gratis verbruikt is. Het kan niet anders dan dat je toen inderdaad een bundel actief had. Ik moet dus mijn vorige bericht corrigeren: je had wel een bundel actief. Een deel van jouw verbruik is uit de bundel gegaan. Het overige verbruik heb je vanuit jouw beltegoed betaald.

Bij prepaid betaal je voor gebruik van jouw data € 0,15 per MB. Het verbruik van 266 MB komt daarmee op € 39,90. Omdat hiervan 100 MB uit de bundel is gegaan, blijft er nog 166 MB over. Voor 166 MB betaal je € 24,90.  Het verbruik klopt dus. Om dit gebruik in de toekomst te beperken, kan ik je aanraden om de tips die hierboven gegeven zijn op te volgen.


Wederom hartelijk dank voor het uitzoeken.:ok_hand_tone4:

 Ik vind het schandalig duur.

Dus KPN ziet mij niet terug helaas.

Nogmaals belachelijk 166 mb voor € 24,-

Met een abonnement heb je tegenwoordig 5000 mb voor € 9,-

En misschien nog wel goedkoper?? 🤔

Weet wel dat buiten een bundel duurder is.

Maar zo duur??? 🤔

Echter, daar kun jij niks aan doen. 😂

Nogmaals mijn dank en een fijne dag.

 


Ik vind het schandalig duur.

Euh, je kiest zelf voor prepaid….

Met mijn abo ben ik € 15 per maand kwijt voor 2000 MB ! En onbeperkt bellen (zonder bijkomende kosten dus).:relaxed:

Weet wel dat buiten een bundel duurder is.

Ik vind het met een bundel bij prepaid ook behoorlijk duur: Tien euro voor 1000 MB. Dan heb je nog niet eens gebeld. (vergelijk met abo)

Dus KPN ziet mij niet terug helaas.

Bij andere providers zal het met prepaid niet anders zijn.


Ik vind het schandalig duur.

Euh, je kiest zelf voor prepaid….

Met mijn abo ben ik € 15 per maand kwijt voor 2000 MB ! En onbeperkt bellen (zonder bijkomende kosten dus).:relaxed:

Weet wel dat buiten een bundel duurder is.

Ik vind het met een bundel bij prepaid ook behoorlijk duur: Tien euro voor 1000 MB. Dan heb je nog niet eens gebeld. (vergelijk met abo)

Dus KPN ziet mij niet terug helaas.

Bij andere providers zal het met prepaid niet anders zijn.

Dat is niet helemaal waar Peter…

Ik ga geen andere providers hier noemen… Maar voor een tientje heb je met Prepaid al een maandbundel met Onbeperkt bellen + onbeperkt smsen + 5GB per maand.

En er zijn nog meer prepaid opties, die niet alleen veel goedkoper zijn, maar ook veel meer data in zit.

Ook het internetten per mb, is bij andere providers ook vele malen goedkoper,  waar je dat al kan doen voor 1 cent per mb.

ik vind trouwens 15 euro voor 2GB en onbeperkt bellen alles behalve een goede deal.

Om op het Prepaid verhaalt terug te vallen, ik begrijp wel dat mensen daarvan schrikken, de prepaid bundels en tarieven hebben al jaren geen upgrade meer gehad en zijn nu dus inmiddels peper duur. 15 cent per mb anno 2021, 10 euro voor 1 GB tja, daar kan je weinig van maken.

Maar goed, dit is misschien niet de correcte topic om providers te gaan vergelijken.


@Misja20 Misja, dank je voor deze reactie. 👍

Ik wou het al niet zeggen, daarom niet terug gereageerd. €15,- voor 2gig….😂

Maar ik wilde het netjes houden.

En jij hebt het netjes uitgelegd.

Ik heb inmiddels alweer 2 jaar een abonnement: 5 gig en 100 belminuten.😁 En dat voor maar € 9,- per maand. Mijn man heeft het ook en daar hebben wij meer dan genoeg aan.

Dit van de KPN was een extraatje voor als we veel in het buitenland zaten.

Maar nu niet meer nodig.