Skip to main content
Antwoord

Prepaid in het buitenland activeren lukt niet

• July 16, 2025
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Hallo,

Ik wil een simkaart prepaid  activeren in het buitenland, maar bellen of sms’en lukt niet.

Mvg Jeanine 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Jvl81 

Die simkaart kan jij alleen activeren als je direct met het KPN netwerk verbonden bent, in Nederland dus. Een KPN moderator kan dit eventueel wel op afstand doen.

Zet dan jouw gegevens met het 06-nummer en het simkaartnummer in jouw Community profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Daar is het alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Geef hier een bericht als je dat gedaan hebt, dan stuur ik een seintje naar de moderators.

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk.

3 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

M.i. kun je zelf  niet via het buitenland activeren, echter kan het rechtreeks via een moderator wel.

Vul je forumprofiel aan met je naam,adres en je klantnummer en je 06 nummer in dan ziet een moderator wie je bent 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hallo ​@Jvl81 

Die simkaart kan jij alleen activeren als je direct met het KPN netwerk verbonden bent, in Nederland dus. Een KPN moderator kan dit eventueel wel op afstand doen.

Zet dan jouw gegevens met het 06-nummer en het simkaartnummer in jouw Community profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Daar is het alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Geef hier een bericht als je dat gedaan hebt, dan stuur ik een seintje naar de moderators.

Admin edit:

Let op: je kunt jouw simkaart alleen activeren in Nederland. Ga je naar het buitenland? Zorg dan dat je jouw simkaart activeert vóór vertrek. Activeren vanuit het buitenland is niet meer mogelijk.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 18, 2025

Hi ​@Jvl81, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden.

Hier ben ik dan. Vul dus je profiel in en geef hier een seintje als je dit hebt gedaan.