Skip to main content
Vraag

Prepaid in Wiesba alarmhorloge van mijn moeder kan niet worden opgeladen, KPN app geeft geen sms code

• May 17, 2025
  • 4 reacties
  • 111 keer bekeken

Sinds kort heeft mijn moeder een SOS smartwatch met een KPN simkaart. 
Ik ben beheerder en heb via de Wiesba (dat is het merk ) en via KPN prepaid app geen toegang tot de smartwatch omdat het horloge geen bereik heeft. Ook de andere functionaliteiten zoals GPS track werkt niet. Echter kan de watch wel worden gebeld en kan mijn moeder een alarmsignaal afgeven. Smartwatch heeft nog €1 tegoed en is opgeladen. Heeft iemand een oplossing?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2025

Verkeerd begrepen.

Dan is de enige manier om op te waarderen (ik dacht even hij kan toch wel opgeladen 🔌 worden...) is dan via de website

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Kies dan voor opwaarderen BELTEGOED. Betalen kan met iDeal.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 17, 2025

Echter kan de watch wel worden gebeld en kan mijn moeder een alarmsignaal afgeven.

Dus de Sim en horloge werken. Alleen dataverbinding werkt niet.

Smartwatch heeft nog €1 tegoed en is opgeladen. Heeft iemand een oplossing?

Er zijn meer mensen, de problemen met GPS Tracker, alarm horloge en soortgelijke apparaten op KPN netwerk. Het heeft blijkbaar te maken met IPv6 van KPN mobiel (of het ontbreken van de IPv6 ondersteuning van de apparaten). De oplossing is helaas een prepaid simkaart van Vodafone of Odido te nemen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2025

kan mijn moeder een alarmsignaal afgeven

Als dit kan is er toch mobiele verbinding? Anders zou jij het signaal niet krijgen.

Verder sluit ik me bij TDN aan. De ervaring leert dat dit soort apparaatjes niet goed werken op het kpn netwerk.

Je zou echter eens een tientje BELTEGOED kunnen storten. Want € 1,-- is wel héél erg weinig. Daar krijg je met een telefoontje geen verbinding meer mee; minimaal € 5,--.

Beltegoed opwaarderen kan via 

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2025

Bedankt Peter en TDN. Ik ga maar eerst een sim van een andere provider kopen om na evt opwaarderen problemen te voorkomen. Ze had overigens een hoger start tegoed 😃 Dit was de reden dat ik wilde opwaarderen en het niet ging lukken 😬