Skip to main content

Ik heb een prepaid kaartje in de GPS tracker zitten voor de camper. In Nl kan ik de routes volgen en terugzien. Na de grens gaat de tracker offline en is alleen te zien waar de tracker zich bevind, door het sturen van een SMS.

Ik kan dan geen realtime route meer zien of terugkijken.

Roaming staat voor zover ik weet aan.

Ligt dat aan de simkaart of de tracker?

Hoi @Websites On Tour en welkom op het forum! Hmmm, ik gebruik zelf geen GPS trackers, dus voor mij wordt dit ook even puzzelen. Mijn eerste tip is om de prepaid simkaart in een smartphone te plaatsen en te kijken of je dan wel internetverbinding hebt. Zo ja, dan is het kaartje in orde en moeten we het in de GPS tracker zoeken. Wil je dan vertellen welk type GPS tracker je precies hebt? Mocht het kaartje in een smartphone ook geen internetverbinding hebben, check dan of je nog genoeg beltegoed hebt. Ik hoor het graag! 


Hoi Sanne,

 

Ik heb het probleem inmiddels gevonden. Ik heb nu de juiste apn in de tracker gezet.

(Portalmmm.nl)

 

Werkt prima nu

 

Bedankt


Super! Fijn dat je de oplossing hebt gevonden en bedankt voor het delen hier. Fijne vakantie (als je nog op reis gaat met de camper) en maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog vragen hebt! 


Hallo kpn

 Ik heb een prepaid simcard van kpn  voor mijn GPS tracker maar nu zegt de app van de tracker dat de tracker offline is en als ik de Siimcard in een mobiel toe kan ik gewoon op internet ermee bellen wat kan er mis wezen

 


Topic wel gelezen @Tractor ?

Ik heb de indruk dat de oplossing erin staat: namelijk de apn.Â