Skip to main content

Hallo,

Blijkt dat de prepaid kaart van mijn omaatje is vervallen. Althans; kan niet bellen, gebeld worden maaaar kan nog wel smsen?
Geprobeerd op te waarderen maar telefoon geeft fout met de sms “Kan niet worden verstuurd. Fout 8”.
Iemand een idee wat fout 8 is? Als ik bel krijg ik een bandje dat het nummer om administratieve redenen is beeindigd. Maar; dit telefoonnummer wordt gebruikt voor sms verificatie voor oa DigiD.

Als ik morgen bel, kunnen ze het nummer dat weer activeren?
Alvast bedankt.

Groet Rens

Hallo @Rens de Kuijer ,

Als die kaart lange tijd meer dan zes maanden + 90 dagen is geweest dan is het nummer vervallen en dan zal je oma een nieuwe prepaid kaart moeten kopen. Met dan helaas een nieuw telefoonnummer. 

 

Zie deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid.htm waar dit staat:

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Je prepaidtegoed is onbeperkt geldig, maar je moet je mobiele aansluiting één keer in de zes maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Heb je je beltegoed zes maanden niet gebruikt?

Als je langer dan zes maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Hallo,

Die informatie had ik inderdaad ook al gevonden, maar wat raar is is dat ik nog wel kan smsen. Alleen een sms naar 1266 met een opwaardeercode werkt dan weer niet.
Dus ik heb het idee dat ik nog binnen de 90 dagen zit, gok dat dat niet zelf te checken is?!

Dus; bellen werkt niet. Smsen naar andere 06 nummers wel. Smsen naar 1266 werkt niet. Servicenummers (en bv *145#) werken niet.


Hallo @Rens de Kuijer, het is inderdaad bijzonder dat je nog wel kunt sms’en, maar niet om op te waarderen.

Voor de zekerheid kan ik even kijken wat de status van de prepaid van jouw oma is. Ik heb daarvoor nodig: het 06-nummer en de bijbehorende simkaartnummer. Zou je deze in je forumprofiel willen zetten? Geef even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik voor je aan de slag.


Hallo @Rens de Kuijer, het is inderdaad bijzonder dat je nog wel kunt sms’en, maar niet om op te waarderen.

Voor de zekerheid kan ik even kijken wat de status van de prepaid van jouw oma is. Ik heb daarvoor nodig: het 06-nummer en de bijbehorende simkaartnummer. Zou je deze in je forumprofiel willen zetten? Geef even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik voor je aan de slag.

Hi! Toegevoegd aan mijn profiel!


Ik had gehoopt je beter nieuws te kunnen geven, maar het nummer is helaas langer dan 9 maanden niet gebruikt en nu geblokkeerd. Dit nummer is helaas niet meer te activeren. Jouw oma zal een nieuwe prepaid simkaart met een nieuw nummer moeten kopen.


Een kleine toevoeging op @Denise_ 

Vervelend voor je oma maar mijn tip. Als je oma bijvoorbeeld ook WhatsApp gebruikt zorg dan dat het oude account verwijderd wordt en het nieuwe geïnstalleerd en geverifieerd.