Skip to main content

Help, ons prepaid nummer werkt niet meer. Kan iemand ons helpen met het heractiveren? Het prepaid nummer heb ik vermeld in mijn profiel. Alvast bedankt voor alle hulp. 

Hallo @Kerkdriel 

Kan je alleen zelf niet meer bellen of kan je ook niet meer gebeld worden?
Hoe lang is het nummer niet gebruikt?  Langer dan 9 maanden?

Dan is het nummer waarschijnlijk al definitief gedeactiveerd.

Prepaid is een eenvoudig product met maar één belangrijke voorwaarde.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden komt er een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd en dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is onherstelbaar.


Kun je wel nog 1244 bellen? Dan kun je 'm nog redden door tegoed (papieren bon!) te kopen bij supermarkt, Primera, bruna en op te waarderen. 

Kun je ook 1244 niet meer bellen dan is ie opgeheven. En is er geen redden meer aan. 


Ja, 1244 kan ik nog wel bellen. En nu? 


Dan ben je het nummer misschien toch nog niet kwijt. Dan kun je 'm nog redden door tegoed (papieren bon!) te kopen bij supermarkt, Primera, Bruna en op te waarderen. Dan wordt de blokkade weer opgeheven.


Ok, maar als ik bel kan ik daar geen code ingegeven. Ik krijg de melding dat om administratieve redenen de aansluiting is geblokkeerd. Bel kpn voor meer informatie. 


Oh, dat klinkt niet goed. Dan kom ik toch terug bij mijn eerdere vragen. 

Kan je alleen zelf niet meer bellen of kan je ook niet meer gebeld worden?
Hoe lang is het nummer niet gebruikt?  Langer dan 9 maanden?

Als je niet meer gebeld kan worden dan is het te laat. Dan is de “extra” tijd van 90 dagen ook voorbij en is het nummer definitief opgeheven.


Nee, kan het nummer ook niet meer bellen. Dus einde verhaal. Daar baal ik wel van... Vanwege privé omstandigheden was dit nummer nog actief. 


9 maanden niet gebruikt is toch niet erg actief? 🤔.

Wel jammer. Wordt wel ander nummer. 


Hoi @Kerkdriel. Welkom op het KPN Forum! Ik heb het nog even voor je nagekeken. Het prepaid tegoed is inderdaad 9 maanden niet gebruikt en daardoor is het prepaid nummer helaas komen te vervallen. Als je weer gebruik wil maken van prepaid diensten van KPN zal je een nieuwe moeten aanvragen en krijg je een andere telefoonnummer.