Skip to main content
Antwoord

Prepaid opwaarderen en gratis tegoed aanvragen

• June 11, 2025
  • 6 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb hulp nodig met het gratis tegoed van 7.50. Als dit lukt is mijn beltegoed dan 3mnd geldig? 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@floriam 

Je vindt het antwoord op veel vragen over KPN Prepaid op de volgende pagina:

→ https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

Hoe vraag ik mijn 10,- gratis beltegoed aan?

Er staat al gratis 2,50 klaar op je simkaart. De 7,50 die overblijft vraag je makkelijk zelf aan.

→ Vraag 7,50 gratis beltegoed aan via de KPN Prepaid app

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Als je langer dan 6 maanden je tegoed niet gebruikt, wordt het bevroren voor 90 dagen. Je kan dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen (Opent in een nieuw tabblad).

• Waardeer je binnen 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kun je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

6 reacties

• June 11, 2025

In principe onbeperkt. Als je maar regelmatig belt en op tijd weer opnieuw opwaardeert.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Okay, binnen hoe lang moet ik dan bellen? Of smsen? 

en kun je helpen met het activeren van het gratis tegoed? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Hallo ​@floriam 

Je vindt het antwoord op veel vragen over KPN Prepaid op de volgende pagina:

→ https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

Hoe vraag ik mijn 10,- gratis beltegoed aan?

Er staat al gratis 2,50 klaar op je simkaart. De 7,50 die overblijft vraag je makkelijk zelf aan.

→ Vraag 7,50 gratis beltegoed aan via de KPN Prepaid app

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

Als je langer dan 6 maanden je tegoed niet gebruikt, wordt het bevroren voor 90 dagen. Je kan dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen (Opent in een nieuw tabblad).

• Waardeer je binnen 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kun je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Ik ben niet in de EU dus ik kan met mijn gratis beltegoed niet smsen om de 6maanden te herstarten. Klopt dat? Als in nu zelf opwaardeer kan het dan wel? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 11, 2025

Hallo ​@floriam 

Het gratis bonustegoed kan je inderdaad buiten de EU niet gebruiken.
Als je jouw tegoed zelf opwaardeert, kan je daarvan binnen de periode van 6 maanden iets gebruiken om jouw prepaid tegoed (en het nummer) geldig te houden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 12, 2025

Hi ​@floriam, welkom hier. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Dit wordt goed uitgelegd. Kort samengevat: als je buiten de EU bent kun je je beltegoed opwaarderen, zolang je maar 1 keer in de 6 maanden gebruik maakt van je tegoed blijft je nummer actief. Dit kan iemand bellen zijn, maar een sms versturen is ook voldoende. Dan moet het helemaal goedkomen.