Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben mijn Prepaid Simkaartje kwijt geraakt. Op dit moment verblijf ik tijdelijk in het buitenland. Maar ik heb de gegevens die nodig zijn om een nieuwe simkaart aan te vragen niet. Het telefoonnummer is al jaren van mij en heb er ook jaren een abonnement op gehad van Hi - Kpn. 

Kunnen jullie een nieuwe simkaart opsturen (naar een adres is NL) of nog beter nog kan dit prepaid nummer omgezet worden naar een E-sim? 
 

Ik weet dat ik namelijk iedere 6 maanden activiteit moet laten zien op de simkaart omdat hij anders niet meer werkt. Ik wil natuurlijk mijn nummer niet kwijt. 

 

Hoop dat jullie me snel op weg kunnen helpen. 

 

Groet, 

 

Judith

 

Welkom bij ons op het forum @Judith-D. Voor het vervangen van een prepaid simkaart zijn 2 opties, dat kan via een formulier op onze website: vervangende prepaid simkaart, waarbij naast het 06-nummer ook het simkaartnummer en de PUK-code nodig zijn. De andere optie, die is wat lastiger voor jou aangezien je in het buitenland bent, is om een nieuwe simkaart op te halen bij een kpn winkel. Is er iemand in Nederland die de documentatie van het prepaid-nummer voor je kan nakijken zodat je de gegevens die je mist kunt krijgen?


Hoi Jasper,

 

Dat heb ik gezien inderdaad deze gegevens heb ik dus niet. En deze liggen ergens in een opslag in een doos tussen tientallen dozen onmogelijk dus. 


Ik zie overal dat ik deze gegevens ook in mijn KPN moeten kunnen terugvinden. Ik heb daar nog een inlog van aangezien mijn simkaart hetzelfde is gebleven van abonnement naar simkaart maar daar is niets van deze gegevens te vinden. 

 

Naar de winkel kan ik nu inderdaad niet. Zou ik wanneer ik naar de winkel zou kunnen gaan geen van deze gegevens (puk code etc) nodig hebben? 


Ook daar zullen ze extra gegevens nodig hebben inderdaad, die gegevens zijn nodig voor de veiligheid, zodat we zeker weten dat jij (of iemand namens jou) de simkaart ophaalt. We willen niet dat iemand anders die jouw nummer kent een simkaart met jouw nummer kan aanvragen en gebruiken.