Skip to main content

Nadat prepaid tegoed niet echt verklaarbaar volledig verdwenen was, vervolgens op 12-9 opgewaardeerd met EUR 10,--. Mobiel internet uit en maar 1 keer gebeld. Daarna toestel uitgezet. Een week later was bellen niet meer mogelijk omdat tegoed al weer op EUR 0,-- stond.

Website www.payinfo.nlĀ gecontroleerd, maar blijkbaar afgelopen 3 maanden geen transacties
Inmiddels wel via deze websiteĀ eenmalige diensten en abonnementsdiensten geblokkeerd.

Vraag is dus waar het tegoed voor gebruikt is?

HalloĀ @FPJĀ ,

Een grote kans is dat er toch mobiel internet is verbruikt.Ā 

Dat kun je terugvinden in het menu van jouw telefoon.Ā 

Ā 

Gaat het om dataverbruik terwijl je bv gewoon thuis bent ?

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerktĀ om te schakelen naar mobiele data. De term is ā€œslimme netwerk wisselā€. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
Ā 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zieĀ https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Ā 


Hallo en welkom, @FPJ. Je merkt dat jouw prepaid beltegoed erg snel op is, maar je snapt niet waardoor dit komt. @NoordzeeĀ geeft je al een mogelijke verklaring: namelijk dat er mogelijk toch mobiele data verbruikt wordt door bijvoorbeeld de wifi assistent. Als je wilt, kan ik voor je nakijken waarvoor jouw beltegoed volgens ons systeem is gebruikt. Ik heb dan wel wat gegevens van je nodig.Ā Wil je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™. DeĀ gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.


Profiel is aangevuld met mobiel- en simkaartnummer.


Ik zie dat er inderdaad beltegoed aan data wordt verbruikt:

  • 14-09-2021,Ā 1.2 MB,Ā ā‚¬ 0,18
  • 18-09-2021,Ā 60 MB,Ā ā‚¬ 9,52

Er vindt dus toch dataverbruik plaats. Dit kan alleen plaatsvinden als mobiele data ook daadwerkelijk aan staat. Mijn advies is dan ook om te controleren of dit daadwerkelijk uitstaat.


Waarschijnlijk is verbruik van mobiele data gebeurd in de korte tijd dat dit aan stond.

SIM-kaart is namelijk overgezet naar een nieuwe telefoon, dus kan me hier wel iets bij voorstellen, ook gezien de datum van het verbruik.

DuidelijkĀ dat alleen beltegoed in dit geval niet handig is, dus maar eens kijken naar een bundel.

@Denise_Ā Bedankt iig voor inzicht in het verbruik.