Skip to main content

Beste,

Afgelopen zondag mijn prepaid simkaartje met nr. 06 ***********  opgewaardeerd met €10,- kort hierna wordt direct €10,21 terwijl mijn iPhone thuis met de wifi verbonden is.

Dit simkaartje gebruik ik enkel voor mijn gps tracker, dus alleen met opwaarderen gaat het simkaartje even in de iPhone.

Ik had een melding gemaakt en zou vandaag tussen 8:45 en 9u terug gebeld worden. Maar de telefoon gaat 1x over waarna de verbinding meteen weer verbroken wordt. Met deze snelheid lukt het mij niet om de telefoon op te nemen. Maar in de bevestigings sms staat dat er maar 1x geprobeerd wordt om je terug te bellen, dus terug bij af en probeer het dan maar via deze weg.

Wat is hier fout gegaan?

mvg, Pieter

Welkom op het forum van KPN @Pietza 

En heel vervelend dat je in zo’n korte tijd door je prepaid tegoed heen bent gegaan.

Het is heel goed mogelijk, dat je iPhone data heeft verbruikt toen je de simkaart erin had gestopt.
Je iPhone is misschien direct gaan downloaden en updaten van het besturingssysteem (iOS), plus de updates van de reeds geïnstalleerde apps.
Ook het synchroniseren kost data.

Dit gebeurd op de achtergrond, en merk je in feite niets van, alleen op het moment dat je het beltegoed gaat checken, en dus ziet dat het tegoed snel omlaag is gegaan.

Staan de opties Mobiel data en roaming wel volledig uit op je iPhone?
Zo niet doe dat dan direct, om dit in de toekomst te voorkomen.

Staan ze nog aan, dan zal je iPhone zodra hij verbonden is met het mobiele netwerk van KPN, gelijk gaan updaten (als deze klaar staan) en synchroniseren.
En dan kan het hard gaan, zeker met een prepaid aansluiting.

Stonden de opties Mobiel data en roaming wel uit in je iPhone, dan zou er even verder gekeken kunnen worden.


Als ik thuis verbonden met wifi ben dan gebruik je toch de data van de wifi?

Daarentegen doe ik dit regelmatig op deze manier en nog nooit problemen gehad tot nu.


Als ik thuis verbonden met wifi ben dan gebruik je toch de data van de wifi?

Daarentegen doe ik dit regelmatig op deze manier en nog nooit problemen gehad tot nu.

Hoi @Pietza 

Dit zou je misschien wel denken, maar is niet altijd het geval.
Op het moment dat het WiFi signaal even zwakker is of even wegvalt, zal je iPhone automatisch overschakelen naar het mobiele netwerk (4G of 5G) van KPN, en dus gebruik gaan maken van mobiele data, wat weer in mindering wordt gebracht op je prepaid tegoed.
Vaak blijft je iPhone hangen op het mobiele netwerk, terwijl jij denkt en ook ziet dat hij alleen WiFi gebruikt.

Het is daarom ook belangrijk, dat je mobiele data en roaming volledig uit hebt staan in het menu van je iPhone, zodat je iPhone niet kan switchen naar het mobiele netwerk van KPN, mocht het Wifi signaal even wegvallen of zwakker zijn.

Ga naar instellingen op je iPhone, vervolgens naar mobiel netwerk.
Zet het schuifje (bovenaan) bij mobiele data uit.
Daaronder zie je opties mobiele data, kijk daar of ook roaming volledig uitstaat.

Ik hoop dat het je nu duidelijker is geworden.