Skip to main content
Antwoord

Problemen met betaling van Prepaid

• November 20, 2025
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag. Ik gebruik een KPN-kaart voor internet in Europa. Ik heb een groot probleem met het opwaarderen van mijn tegoed en begrijp niet waarom:

1. Wanneer ik probeer op te waarderen via de app of website, krijg ik altijd een foutmelding bij het invoeren van een Poolse bankkaart (VISA of MASTERCARD), ongeacht de bank. Dit gebeurt niet alleen bij mij, maar ook bij mijn collega’s – vrachtwagenchauffeurs.
  2. Ik heb eerder via PayPal mijn tegoed opgewaardeerd, maar vandaag ontdekte ik dat deze optie niet meer beschikbaar is. Kunt u mij alstublieft vertellen hoe ik nu mijn tegoed kan opwaarderen, aangezien ik zelden in Nederland ben?

Beste antwoord door Alex van KPN

@Jacob Maruraj, ik lees hier ook twee dingen. Dus voor de duidelijkheid: zijn de simkaarten nu wel of niet geactiveerd? Kun je op die simkaarten telefoongesprekken ontvangen? 

Zo ja, dan kun je de simkaarten gebruiken. De opwaardering gebeurt overigens via iDeal, en geaccepteerde creditcards van Visa en Mastercard. De overgebleven optie is om beltegoed in een winkel aan te schaffen wanneer de gebruiker in Nederland is. Er moet overigens wel een band met Nederland zijn, onze kaarten zijn niet gemaakt om specifiek in het buitenland te worden gebruikt en gericht op verbruik in Nederland. 

Er wordt ook terecht aangegeven dat hier op wordt gelet. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 20, 2025

Voorafgaand: Ik ben een ondernemer in Polen en gebruik KPN-simkaarten voor mijn vrachtwagenchauffeurs, omdat de onbeperkte internetbundel (128 kbps) voor €8,99 perfect bij ons past. Helaas spreek ik geen Nederlands en kan ik niet communiceren over zakelijke voorstellen. Bij telefonische contactpogingen begrijp ik geen woord van wat er gezegd wordt.

Na de aankoop van de eerste 10 simkaarten werkte alles prima — de chauffeurs konden hun kaarten eenvoudig opwaarderen via PayPal. Maar nu is deze mogelijkheid verdwenen bij alle 30 simkaarten die ik heb aangeschaft. Ook het opwaarderen via een opwaardeerbon geeft een foutmelding, en betalingen via VISA/MASTERCARD werken eveneens niet.

Ik vermoed dat het beveiligingssysteem mij als fraudeur heeft aangemerkt, omdat alle simkaarten zijn geactiveerd door mijn vriendin vanaf één telefoon en IP-adres. Daarna zijn ze naar mij in Polen gestuurd en vervolgens verdeeld onder de vrachtwagenchauffeurs.

Ik vraag u vriendelijk om hulp bij het oplossen van dit probleem. Indien nodig kan ik alle documenten of bewijzen van mijn verhaal aanleveren. Als er zakelijke samenwerkingsmogelijkheden zijn, zou dat fantastisch zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 20, 2025

In de KPN-winkel vroeg mijn vriendin of ze 10 simkaarten kon kopen voor gebruik, en ze kreeg als antwoord dat dit mogelijk was. Vervolgens heeft ze ze naar mij in Polen gestuurd. Ik las op de website dat deze kaarten geactiveerd konden worden via het forum, en later via sociale media zoals X of Facebook.

Ik heb een bericht gestuurd via X en alle simkaartnummers en IMEI-codes doorgestuurd. Later kreeg ik een reactie dat ze mij zouden helpen met de activatie, maar dat ik de laatste 4 cijfers van mijn IBAN moest doorgeven. Ik heb deze informatie gedeeld en uitgelegd waar en hoe de kaarten zijn gekocht. Daarna kreeg ik te horen dat ze mij niet konden helpen en dat de kaarten niet online geactiveerd zouden worden. Mij werd geadviseerd om ze terug naar Nederland te sturen, verbinding te maken met het netwerk, waarna ze automatisch geactiveerd zouden worden en gebruikt konden worden door de vrachtwagenchauffeurs.

Ik heb alles volgens de instructies gedaan, maar nu is er een nieuw probleem: het is onmogelijk om de kaarten op te waarderen om een internetbundel te kopen. In de app is PayPal niet meer beschikbaar (die was er wel bij de eerste 10 kaarten), en Poolse VISA- en MASTERCARD-kaarten worden niet geaccepteerd door geen enkele bank (Millenium, Santander, PKO).

Ik heb geprobeerd een opwaardeerbon te kopen via recharge.com, maar bij het invoeren van de code in de app kreeg ik een foutmelding. Ik heb ook een Nederlandse VPN geprobeerd, maar kreeg opnieuw een fout. Ik heb geprobeerd een sms te sturen naar 1266 (met mijn code + Opwaarderen), maar kreeg de foutmelding:
Uw tegoed is niet verhoogd. Probeer het nog een keer of neem contact op met de klantenservice.

Ik heb ook gebeld naar 1244 → optie 9 → mijn code / mijn code + #. Door taalproblemen begrijp ik niet wat er aan het einde wordt gezegd, maar het tegoed wordt niet opgewaardeerd.

Ik heb uw hulp dringend nodig.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hi ​@Jacob Maruraj, welkom bij onze community. 

Een beste lap test hier, wat is er precies aan de hand? Ik kan wel een gok wagen, maar ik heb liever dat je het iets korter uitlegt. 

Also in English: Quite a big chunk of text here, what’s going on exactly ? I could take a guess, but I’d prefer if you explained it a bit more briefly.

You can also enter your text in Google Translate. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 21, 2025

Xxx

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 22, 2025

@Jacob Maruraj Het probleem van jou is dat de Prepaid-simkaarten nog niet geactiveerd zijn, en deze stap kan je niet zelfs doen vanuit buitenland. Iemand van klantenservice of moderator team kan dit voor jou doen, maar of ze willen doen, is een andere vraag. Meer dan 10 prepaid simkaarten zijn echt veel en lijken op misbruik 

https://itchannelpro.nl/hoeveel-simkaarten-is-verdacht/

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

@Jacob Maruraj, ik lees hier ook twee dingen. Dus voor de duidelijkheid: zijn de simkaarten nu wel of niet geactiveerd? Kun je op die simkaarten telefoongesprekken ontvangen? 

Zo ja, dan kun je de simkaarten gebruiken. De opwaardering gebeurt overigens via iDeal, en geaccepteerde creditcards van Visa en Mastercard. De overgebleven optie is om beltegoed in een winkel aan te schaffen wanneer de gebruiker in Nederland is. Er moet overigens wel een band met Nederland zijn, onze kaarten zijn niet gemaakt om specifiek in het buitenland te worden gebruikt en gericht op verbruik in Nederland. 

Er wordt ook terecht aangegeven dat hier op wordt gelet.