Vandaag bij mijn schoonmoeder geconstateerd dat bij haar de update van de prepaid simkaart van Telfort naar KPN niet goed is gegaan.
Ze heeft de email en sms ontvangen dat dit zou gaan gebeuren en vroeg aan mij wat ze ermee moest.
Ik heb haar uitgelegd wat en waarom dit ging gebeuren en haar op het hart gedrukt de telefoon aan te laten staan zodat de 19e oktober de update kon plaatsvinden.
Ze heeft dit ook keurig gedaan maar vandaag gaf ze aan ‘niks meer te horen’ via de telefoon.
Ze had het mij nog niet eerder doorgegeven omdat wij op vakantie waren.
Ik dacht eerst dat ze het geluid misschien uit had staan maar dat was niet het geval, wel viel mij daarna op dat er ‘Alleen noodoproepen’ voorbijkwam op het scherm.
Toen dacht ik meteen aan de update van de simkaart. Ze heeft echter geen sms ontvangen dat de update niet gelukt is maar de (Telfort)sim werkt i.i.g. niet meer.
Na lezen van de stappen die hier worden aangegeven de volgende acties uitgevoerd, herstart de telefoon, herstart hem voor de tweede keer en wacht 10 minuten.
Dit helpt niet, er is kennelijk geen verbinding meer mogelijk met de huidige simkaart.
Dan maar een nieuwe simkaart aanvragen maar dat gaat ook niet want de site wil een sms sturen met daarin een code die je moet invullen, welke we niet ontvangen want de simkaart is dood.
De andere optie is naar de KPN-winkel, maar dat is voor mijn schoonmoeder niet echt een optie, ze is 81 en slecht ter been en ik er niet met haar heen kan omdat ik de hele week moet werken en we niet bij elkaar om de hoek wonen.
Graag zou ik via een moderator een nieuwe simkaart aanvragen en deze naar haar huisadres laten sturen zodat, als ik daar weer kom, ik het meteen voor haar op kan lossen.
Ik begrijp dat het bewijzen dat het haar nummer is en dat ik het mag afhandelen misschien lastig is.
Ik heb i.i.g. screenshots gemaakt van de KPN Prepaid app die op haar telefoon staat waarin te zien is om welk nummer het gaat.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.