Skip to main content

Kan iemand mij de netwerkcode verschaffen voor Simlock vrij maken van een Samsung telefoon met Telfort SIM erin, waarvoor nu een nieuwe KPN 4G simkaart nodig is

Ā 

admin: technische details verborgen

HoiĀ @Simlock vrij maken SamsungĀ 

KPN is al zeker 10 jaar geleden gestopt met toestellen met simlock.Ā Mede daarom is de optieĀ om bij oude toestellen de simlock door KPN te laten verwijderen per 1 januari 2020 ook niet meer aanwezig.

Mogelijk kan Ć©Ć©n van de vele telefoonwinkeltjes je hiermee nog helpen, maar jouw SamsungĀ sgh c270 is zo'n 15 jaar oud dus ik heb weinig hoop....


Dank je wel Ruud! Ook niet online?


Misschien, maar daar heb ik geen ervaring mee.


Dank je wel Ruud! Ook niet online?

Welkom op het forum van KPN @Simlock vrij maken SamsungĀ !

De Samsung C270 kwam in 2008 op de Nederlands markt, en is dus zoals @RBxxĀ ook al schreef een bejaarde telefoon van 15 jaar oud.
Dit toestel werkt alleen op het 2G netwerk van KPN, die KPN rond 1Ā december 2025Ā gaat uitschakelen, waarna je er dus helemaal niets meer aan hebt.

Ik zou je persoonlijk adviseren om rond te gaan kijken naar een nieuw en modern toestel, die minimaal op het 4G netwerkĀ werkt, zodat je de komende jaren geen nieuw toestel hoeft te kopen.
Je kunt je hiervoor laten informeren in een KPN winkel in de buurt, maar ook bij een MediaMarkt of een Coolbleu winkel.

Wil je toch je Samsung C270 simlock vrij laten maken, dan heb ik hierbij een link naar een website waarin dit stap voor stap wordt uitgelegd:Ā Je telefoon simlockvrij makenĀ (Bron: Wifiwijs)
Maar ook daarin wordt gewaarschuwd of je dit wel echt moet gaan doen, want er zitten wel risico's aan vast (lees je in het artikel en stappenplan).

In de goed hoop je hiermee extra informatie te hebben gegeven.


Voor de look en feel van een GSM maar dan via 4G is de Nokia flip 2660 aan te raden.

Zelfs ook gelijk aan de look en feel van de Samsung c270Ā šŸ˜Ž. Alleen werkt deze vanaf 1 december 2025 sowieso niet meer en de Nokia wel.


Voor de look en feel van een GSM maar dan via 4G is de Nokia flip 2660 aan te raden.

Zelfs ook gelijk aan de look en feel van de Samsung c270Ā šŸ˜Ž. Alleen werkt deze vanaf 1 december 2024 sowieso niet meer en de Nokia wel.

Hoi @PeterGĀ 

Mooi alternatief biedt je aan, ter vervanging vanĀ de Samsung C270 dieĀ @Simlock vrij maken SamsungĀ nu nog heeft.
De Nokia Flip 2660 is inderdaad een chic toestel om te zien, en waar je ook wel even mee vooruit kunt bij KPN.

En ik denk dat je 2025 bedoelde in plaats van 2024, aangezien het 2G netwerk van KPN pas opĀ 1 december 2025 wordt uitgeschakeld.