Skip to main content

Het systeem heeft nodig:

Een 1.8 of 3.0 volt simkaart die GSM 900/1800 ondersteunen. 

Kun je daar iets mee?

Dit is 2G. Dat ondersteunen onze simkaarten nog wel. Maar standaard ondersteunen onze simkaarten ook 4G en bellen over 4G. Misschien dat dit voor een conflict zorgt. Je zou kunnen kijken of je de instellingen van de simkaart in een mobiel toestel vast kunt zetten op 2G/3G. En daarna weer terug stoppen in de standkachel.

 

 

Ik ben benieuwd of deze mogelijkheid werkt? Wij hebben hetzelfde probleem.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic

KPN stopt eind maart definitief met ondersteuning 3G-netwerk

KPN stopt per 31 maart met het ondersteunen van 3G-netwerken. Klanten kunnen vanaf die datum alleen nog maar van het 4G- en 5G-netwerk gebruikmaken, of eventueel van een 2G-netwerk wanneer de nieuwere netwerktechnologieën niet op een toestel ondersteund worden.

Door de voor 3G gebruikte frequenties 'vrij te maken', komt er meer ruimte voor de modernere 4G- en 5G-technologieën, zo laat KPN in een blogpost weten. De betreffende provider en de meeste concurrenten zijn al grofweg vier jaar bezig met het opnieuw inrichten van de 3G-band. Er zouden dan ook 'steeds minder mensen' gebruikmaken van 3G. Voordat 3G niet meer ondersteund wordt, belooft KPN in alle regio's in Nederland voor een goedwerkend 4G-netwerk te zorgen.

Mocht een klant geen toegang hebben tot 4G of 5G, dan moet diegene het doen met 2G. Dit netwerk blijft nog 'tot tenminste april 2025' beschikbaar. KPN waarschuwt dat deze technologie daarentegen meerdere nadelen heeft, waaronder een slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen en een algeheel langzamere internetverbinding. Ook is het via een 2G-verbinding niet mogelijk om tegelijkertijd te bellen en internetten.

KPN is niet de eerste provider die het 3G-netwerk afbouwt ten gunste van andere frequenties. VodafoneZiggo faseerde de betreffende band begin 2020 al uit. Vooralsnog levert T-Mobile nog wel telefonie en internet via het 3G-netwerk, maar bouwt dat langzaam af. Dezelfde provider biedt daarnaast sinds eind 2020 al geen 2G-ondersteuning meer.


Hoi @Ad Doorneveld, welkom op ons forum! 
Heeft de kachel geen functie om alleen 2G/3G te gebruiken? Staat er wel beltegoed op?


Ik kijk graag even mee hoe alles er aan deze kant bij staat.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Beste Thomas, @Thomas 

 

Natuurlijk staat er beltegoed op  en de Webasto gebruikt alleen 2/ 3g

Gegevens staan in het profiel. Ik ben benieuwd of jij een oplossing hebt.

Dank voor het meekijken. Ad


Hoi @Ad Doorneveld, bedankt voor je gegevens. Wat soms wil helpen is dat je de APN “Prepaidinternet” gebruikt op je apparaat in plaats van “portalmmm.nl" . Deze moet hier ook ingeschakeld staan, dat heb ik zojuist laten doen. Kun je het daarmee eens proberen? Verder zie ik alles ook goed staan op deze aansluiting dus hij zou het ook gewoon moeten doen.


Hoi @Thomas ,

 

Maakt dit iets uit wanneer de Thermocall via sms wordt aangestuurd?

 


Sms werkt over alle netwerken.

 


@HGD 

Dat zou normaal moeten zijn HGD, maar de Thermocall waar ik de problemen mee heb reageert wel met andere merken prepaid kaarten alleen die van de KPN niet. Ik heb ook de kaart vernieuwd en ook bij Webasto hebben ze nu de Thermocall geprobeerd. Ook daar werkt de Thermocall met prepaid kaarten van andere providers. Nieuwe simkaart zit er al in. Dus ik heb nog  geen idee waar het aan ligt


Zit er nog een pincode op de simkaart?

Is die kaart überhaupt geactiveerd en of getest in een mobiel?


Ja pincode zoals de leverancier dat wenst, geactiveerd en doet het in een mobiel.


ik denk dat het toch iets van een instelling of iets moet zijn op de standkachel maar inhoudelijk kan ik daar weinig over zeggen. Als het apparaat de sms berichten niet ontvangt zou het iets in die richting moeten zijn.


@Thomas bijzonder dat simkaarten van een andere provider wel werken.🤷‍♂️


@Thomas  Na diverse prepaidkaarten uitgeprobeerd te hebben functioneert de prepaidkaart van Libara zonder problemen.

Heel bijzonder dat de prepaid KPN kaarten niet functioneren( ik heb er 2 geprobeerd)


Hoi @Ad Doorneveld, Ik heb er verder ook niet echt een verklaring voor maar fijn dat je een oplossing hebt gevonden!
Bedankt voor je terugkoppeling.!