Skip to main content
Vraag

Tekst in de KPN Prepaid app klopt niet

• December 24, 2025
  • 6 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb KPN prepaid. Momenteel heb ik geen internetbundel. In de Prepaid app zie ik nu vrij vaak een bericht als:

Consumption Mobiel Internet Eur 0,62; Mobiel Internet binnen; Number 4,15 GB. Ik heb ik dan ongemerkt 4,15 GB mobiel internet gebruikt voor slechts 62 cent?
Sorry: de titel moet zijn: Mobiel internet binnen goedkoop? (Kan ik niet veranderen.)

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 24, 2025

Hallo ​@Spuki35 ,

Het gebruik van mobiel internet is bij prepaid best heel duur. En al helemaal als je geen bundel gebruikt.

Je kunt daarom het beste de instelling mobiel data (bij mobiel netwerk) uitzetten. 

Wil je dat niet? Zet dan in ieder geval het volgende uit in het menu van jouw telefoon:

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 25, 2025

@Noordzee Bedankt voor de tips.

Maar ik vroeg naar uitleg over de mededeling in de Prepaaid app. Veel dataverbruik voor bijna nop?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd ​@Spuki35 dat kan ik ook niet helemaal plaatsen. Heb je de optie om een screenshot te maken en hier te plaatsen? Dan denk ik even mee. Scherm dan wel even de privacygevoelige informatie af.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

@Remco van KPN 

Hieronder een schermafdruk van een  stukje in mijn Prepaid app. Wat is die 4,15 GB?

In de app Instellingen vind ik bij Gegevensverbruik voor deze maand (tot nu toe):

mobiele gegevens 11,44 MB

Wi-Fi gegevensverbruik 13,92 GB

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet kan plaatsen, Dit is de enige keer dat je deze afschrijving hebt gehad? Heb je ook maandelijks een bundel van KPN?

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Remco van KPN 

Hieronder een schermafdruk van een  stukje in mijn Prepaid app. Wat is die 4,15 GB?

In de app Instellingen vind ik bij Gegevensverbruik voor deze maand (tot nu toe):

mobiele gegevens 11,44 MB

Wi-Fi gegevensverbruik 13,92 GB

Ik krijg deze meldingen ook op een smartphone met een AH Slim Only-abonnement van Albert Heijn, dat werkt via het netwerk van KPN, ​@Remco van KPN.

Piet.